בשיחה עם סגן השר להגנת הסביבה ירון מזוז מול מיכל האמוניה מצהיר מזוז "אני בעד סגירת מיכל האמוניה" וגם "אצא להפגין למען העובדים שייפגעו". מזוז מבטיח לעבור מפעל מפעל ולבדוק את התנהלותו "אלו הם בעיות שלא טיפלו בהם שנים" סיפר

פרשת מיכל האמוניה לא יורדת מהכותרות ורק השבוע התבשרנו שניתן צו זמני שמורה לעקב את ביצוע ריקון המיכל כפי שניתן בפסיקה של בית המשפט המחוזי. בצד זה הפגנות וחסימת צמתים מרכזיות ברחבי הארץ של עובדי חיפה כימיקלים. בשיחה שקיימנו עם סגן השר להגנת הסביבה ירון מזוז בעצמו תושב הקריות הביע מזוז תמיכה גורפת בעובדים ותמיכה בסגירת המיכל. את האשמה בכל תולה מזוז בהנהלת המפעל "לפי חוות הדעת של המומחים" סיפר מזוז "מיכל האמוניה מהווה סכנה לאזור. אני בעד סגירת המיכל אך לא את מפעל חיפה כימיקלים. איך שהדברים התנהלו בתקופה האחרונה אני רואה בכך התרשלות של הנהלת המפעל. הם היו צריכים לזהות את הסכנה מראש להעביר ממזמן את המפעל לאזור הדרום. אני מקווה שהדברים יגיעו בסוף לפתרונם".

מזוז ציין כי הוא מרגיש מחויבות להקמת מפעלי תעשייה משגשגים אך לא מזהמים. אנחנו נדאג לעובדים ונילחם עבורם אפילו אם נצטרך לצאת להפגין איתם נעשה זאת. אני לא אתן לעובדים להיפגע בגלל רשלנות של הנהלה כזו או אחרת".

מזוז סיפר כי נפגש עם בעלי המפעל ג'ולס טראמפ וכי הוא לא קביל ממנו התחייבות חד משמעית בנוגע לפיטורי העובדים לקראת הפסח "הבעלים התמהמה בתשובתו מכיוון שכך החלטתי שאני עוזר אך ורק לעובדים".

בנוגע לעוד מפעלים מזהמים ומסוכנים מבהיר מזוז "יש במפרץ 26 מפעלים מזהמים ומיכל האמוניה הנו הסנונית הראשונה ואנחנו נמשיך ונילחם ביד קשה למען תושבי האזור כדי לתת להם את הזכות לנשום אוויר נקי . אני גר במסוך למפעלים ואני מקבל כל יום עשרות טלפונים מתושבי האזור שמבוהלים ממה שקורה ואני בכוחותיי הלא הרבים מנסה היכן שאפשר לעזור. אני מתכוון לעבור מפעל מפעל כדי לבדוק היכן הבעיות . בעיות שלא טיפלו בהם שנים".

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY