נחנקנו כבר. נחנקנו מגעגועים

הדמות והמחאה. גדי וילצ'רסקי
הדמות והמחאה. גדי וילצ'רסקי

גדי ולצ'רסקי הפך מקוריוז חינני אך צרחני לתופעת יו טיוב מרעננת ביום שנעמד מחוץ לביתו של יאיר לפיד ולימד אותו פרק בסוטול. את הקריירה הוא חייב בכלל לערוץ הממלכתי, שהיווה שלא במודע מקפצה לדמות פיקטיבית, האלטר אגו של הקומיקאי עידן מור. הוא עובד על מופע חדש, מאמין שלהיות כרוז במשחקי מכבי יעזור לקבוצה לצאת מהבוץ וב-23.1 הוא מגיע (אחרי חצי שנה של היעדרות מהבמה) ל"בית המרזח".

מי אנחנו שנתעלם מהבשורה על שובו לבמה של הקומיקאי עידן מור, אשר הגה, הינדס ויצר את דמותו של "גדי וילצ'נסקי", האיש והמגאפון. דמות אשר נולדה בעקבות המחאה החברתית של שנת 2011, כאשר השתתפה בראיון בשידור חי בערוץ הראשון, תוך שהיא מוצגת בטעות כאחת ממובילות המאבק, מבלי לגלות במשך כחודש וחצי שזו דמות פיקטיבית, אלטר אגו מוצלח במיוחד. כן, כן, זו הדמות עם השיער הארוך המדובלל, החובשת משקפיים אדומים וצורחת ללא הפסק "נחנקנו כבר, נחנקנו".

זו אותה דמות שרדפה אחרי יונה יהב בגלל גובה הארנונה שתושבי חיפה משלמים. הדמות אשר הובילה את המאבק לניתוק תושבי הקריות מחיפה, בעוד היא לובשת טי שירט עם הכתובת "חיפה לחיפאים קרייתים החוצה".

גדי וילצ'רסקי מעורר מחאה, מטיף ללגליזציה של סמים (עאלק קלים), מסיבות טבע וטבעונות. אגב, מקור השם וילצ'רסקי הוא כסא גלגלים באנגלית (wheelchair), והוא היה מיועד לדמותו של נכה צה"ל היושב בכסא גלגלים.

קודם כל בוא נבהיר, עם מי אני  מדברת, עידן או גדי?

"בגדול את מדברת עם גדי. תמיד עם גדי. תמיד"

פקטיבי. עידן מור/גדי וילצ'רסקי
פקטיבי. עידן מור/גדי וילצ'רסקי

מתי אתה חוזר להיות עידן מור, אם בכלל?

"אהה, זה תלוי במצבי רוח, אם בכלל".

מה קורה אז?

" עידן זה בקטעים של בית, של שתיקה. הדיבורים זה בשביל גדי".

עידן דומה לך?

"אפשר לסכם את זה פשוט. לראות את Fight club שוב. זה אותו סיפור פחות או יותר".

מה ומי מביא לגדי את העצבים, את הטירוף?

"כל מה שמעצבן, כל מה שלא צודק, כל מה שעקום. אנחנו חיים במדינה שמשלבת בצורה מקסימלית מלא דברים עקומים, אבל גם את החופש לצעוק ולשנות. אז הכל! מלגליזציה של מריחואנה ועד יוקר הארנונה בחיפה. כל מה שחונק. כל מה שגורם לצעוק: 'נחנקנו כבר. נחנקנו'".

מתי הפכה הדמות מקוריוז חינני אך צרחני לתופעת יו טיוב מרעננת? התשובה ברורה. ביום שוילצ'נסקי הגיע להפגין מחוץ לביתו של יאיר לפיד, אז שר האוצר, אשר הכחיש נמרצות שימוש בסמים. "יאיר לפיד", פנה וילצ'נסקי בקריאה אישית למצלמה, "למה אתה משחק אותה סחי? רק בנאדם שדפק מספיק באנגים, יכול בוקר אחד להגיד 'וואלה, ס'אוחתוק אולפן שישי, אני הולך להיות שר האוצר'". הסרטון עלה לרשת, הפך לוויראלי ומשם הדרך לכוכבות הייתה קצרה.

מה יוצא לך מכל ההפגנות האלו?

"אם יש משהו שחונק, צריך לצעוק. אם זה ישיג את המטרה, אי אפשר לדעת. אבל הדרך, המלחמה, המאבק הצודק זה משהו שחייב להתקיים, ישיג את המטרה, או לא. עצם המאבק הוא מטרה בפני עצמה".

מה יש לך נגד קרייתים?

"'חיפה לחיפאים, קרייתים החוצה'  זה משהו שנכתב בדם במשך שנים. חיפה היא עיר שלווה, מנומנמת והקרייתים הם כאלה… אם, נגיד, היינו בסרט 'מלך האריות', הקרייתים היו הצבועים. הם באים, עושים בלאגן, אוכלים נבלות, הם צועקים, הם שוברים דברים. ובקריות זה מסתדר ובחיפה זה מפר את השלווה ואת האיזון".

זה נובע מרגשי נחיתות?

"הנחיתות נובעת מטעמים אבולוציוניים של גיאוגרפיה. הם נמצאים שמה, למטה בקריות, איפה שכל זיהום האוויר, במפרץ ואנחנו על הר הכרמל וכן, הנחיתות היא רבה ממדית".

"יונה נחנקנו". הקאלט של וילצ'רסקי
"יונה נחנקנו". הקאלט של וילצ'רסקי

מרגיש חייב לערוץ הממלכתי על ההזדמנות הנדירה?

"חייב זו לא מלה מתאימה".

מוקיר?

"מוקיר זו מילה. וכן. בטח. אני מוקיר".

ראיתי תגובות בעמוד הפייסבוק של גדי שיפסיק עם האג'נדות, המחאות ויחזור להצחיק.

"מה זה משנה מה אנשים אומרים? רובם במילא לא באמת חיים את החיים ותמיד יהיו להם טענות. אני עכשיו בעיצומה של מחאת קפיטריות בכל הקמפוסים במדינה. המאבקים שלי הם מאוד רציניים אבל אני בוחר לעשות אותם בדרך שלי שהיא קומית. לקומדיה יש כוח מאוד מאוד גדול להעביר מסרים".

וילצ'נסקי כאמור מוחה. על כל דבר, במיוחד אם הוא מצטלם היטב. הוא חיית פייסבוק אשר צמחה מפאדיחה של התקשורת, אשר ידע למנף את הטעות.
עידן מור, 37, הוא סטנדאפיסט, שחקן, תסריטאי יליד חיפה, בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה, אוהד בית"ר ירושלים וקומיקאי מלידה. משנת 2003 הוא בשואו ביז, אם זה מופעי יחיד, ערבי אילתור, קמפיין סטירי המייצר סרטונים המבקרים את התנהלות החברות הגדולות במשק ותופעות חברתיות שונות.

 

עובד על מופע חדש
עובד על מופע חדש

אפשר פרטים על המופע החדש?

" יקח לי שנה ויותר לצאת איתו. אני עושה אלף ואחד דברים אחרים, כותב המון גם חומרים שהם לא סטנד-אפ. אני חוזר להופיע עם אותה הופעה שאני רץ איתה בשנתיים האחרונות, אחרי פגרה של חצי שנה בה השתגעתי קצת, פתחתי את הראש, ראיתי כל מיני שטויות".

נראה אותך בחיפה בקרוב?

"(צוחק) האמת שדווקא בחיפה אין משהו מתוכנן בקרוב. בטח אגיע ל-Beat במהלך החורף. מבטיח שכשזה יקרה, זה לא יהיה בהודעה שקטה".

מה פתאום אוהד בית"ר רוצה להיות כרוז של מכבי חיפה?

"וואי, איך סיבכו את הסיפור הזה. סיפור עצוב של ילד חיפאי שעבר טראומה כשמשפחתו הירושלמית לקחה אותו, בלי לשאול אותו, ליציע של בית"ר. בתיכון אהבתי את זה שאני היחיד בחוגים שמסתובב עם החולצה הצהובה כי גם אהבתי לעשות דווקא. כשהתגייסתי לצבא הבנתי שאני לא חייב את העונש הזה של להיות אוהד כדורגל פה בארץ. זה סבל אחד גדול. הרמה כל כך מחפירה. העניין עם הכרוז זה סוג של הכאה על חטא, חזרה בתשובה. אני טוען שאם הקבוצה נראית כל כך גרוע, אז לפחות נעשה קצת צחוקים. אני לא מבקש להיות אוהד של הקבוצה, רק להיות הכרוז שלה. אני מאמין בלב שלם שהמהלך הזה יושלם בקרוב, במיוחד עכשיו כשיש מנכ"ל חדש זה יקרה".

הכרוז הבא בכלל אוהד בית"ר. וילצ'רסקי בסמי
הכרוז הבא בכלל אוהד בית"ר. וילצ'רסקי בסמי

לסיום שאלון אסוציאציה קצר. יונה יהב.

"נחנקנו כבר יונה. נחנקנו".

בר רפאלי.

"אאאאאאאההה".

יש את זה ביותר מפורט?

"אני ממתין".

 

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY