ללא עזרת כדורים ובאמצעות ריפוי טבעי בלבד, מירב הראל הצליחה לרפא את גופה ונפשה מעשרות שנים של חולי במיגרנה, בולימיה, מאניה דיפרסיה, דכאון, התמכרות לסמים קלים, פריצת דיסק וזו רשימה חלקית. התהליך העצום והתובנות שרכשה מובאים בספרה "נפש בריאה בגוף בריא – 8 מפתחות לריפוי הגוף והנפש". "הספר הוא משנה חיים, זו לא הצהרה גרנדיוזית, כל אחד יכול לרפא את עצמו", היא אומרת

אפשר להגדיר את "נפש בריאה בגוף בריא – 8 מפתחות לריפוי הגוף והנפש" ספרה החדש של מירב הראל כלא פחות ממהפכני. הראל (43), עיתונאית ואשת פרסום לשעבר חושפת בו את מסע הריפוי הטבעי שעברה, ללא תרופות אלא רק דרך אמונה בעצמה חקירה פנימית, סקרנות ולמידה.
נראה כי הייסורים והחוליים שעברו עליה במשך עשרות שנים יכולים "להרוג ברכות" או לפחות לשבור חיים של כמה אנשים : אסטמה, בולימיה קשה, דכאון קליני ומאניה דפרסיה, תת פעילות של בלוטת התריס, התמכרות לסמים קלים, מיגרנות ופריצת דיסק, בספר שיצא לאחרונה בהוצאת פוקוס מתאר את מסע ההחלמה של הראל ב-7 פרקים, אשר כל אחד מהם מתייחס לאחת מרשימת המחלות איתן התמודדה.

" לכאורה על פני השטח לא היו לי חיים כאלו קשים, לא כיבו עלי סיגריות או שלחו אותי לבית יתומים אבל אבי נהג להכות אותי וחייתי במשטר של טרור ופחד מהמכה הבאה", היא מספרת, "הייתי ילדה טובה ומצטיינת בלימודים ולא הבנתי למה זה מגיע לי. הזעם, הבושה והכעס גאו בתוכי, איחלתי לו שימות מה שבאמת קרה לבסוף. הייתי פגועה וכאובה, היה בו פיצול מטורף כי מצד אחד הוא היה מרביץ ומצד שני פיאר אותי ואמר שאני גאון, אז זה אומר שאני טובה או רעה?"
עד גיל 12 גדלה בדימונה ואחר כך במושב כפר קיש בצפון שם נאלצה לעבוד במשק ובמטעים של המשפחה, בכל רגע פנוי ובלי אפשרות לבחור. כשעזבה את הבית לטובת השירות הצבאי בגיל 18 ביום אחד התפרצה אצלה מחלת האסתמה (קצרת נשימה). "לכל אדם יש את המבנה הרגשי והפיזיולוגי שלו, חשוב לציין שמה שיצר אצלי מחלה מסוימת זה לא בהכרח מה שיצר אצל האחר, אבל הפסיכולוגית אז אמרה לי שנשימתי כאילו נעתקה מהמכות לכן קיבלתי את האסתמה, היא אמרה ששרדתי את התופת הרגשי אבל הנפש לא שכחה".
היא סבלה מאסטמה ומיגרנות במשך 18 שנים, הייתה בולמית במשך 18 שנים, סבלה מדיכאונות קליניים וממאניות במשך 8 שנים, עישנה סמים קלים על בסיס יומי במשך 20 שנה, "זה ניהל אותי, הלכתי רק למקומות שיש בהם סמים, זה הכתיב את ההתנהגות, לעשת פרויקטים לפי הסמים סוג של ג'אנקי ". בנוסף סבלה מכאבים בגב התחתון, שנמשכו כ-10 שנים בגלל שתי פריצות דיסק ושני ניתוחים בגב.
"בשביל להירפא עשיתי עבודה נפשית רבה, עבודה אנרגטית שכללה הילינג טיפולים פיזיולוגים כמו כירופט, דיקור, רפלקסולוגיה, שיאצו והצלחתי", היא מספרת.
נשמע שזה דורש לא מעט כסף

"כן, צריך כסף, חד משמעית צריך להשקיע, מי שנמצא בMODE השרדות כלכלית לא יכול לרפא את עצמו אבל שאדם יעשה שיקול אם להוציא כסף על טכנולוגיה בגדים ושטויות אובעל ריפוי. מבחינתי התהליך שלי היה שווה כל שקל.

הספר "נפש בריאה בגוף בריא" (להשיג בכל חנויות הספרים בארץ ובהוצאת פוקוס בטלפון) כתוב בשפה קולחת ומכיל מידע רב על גישות גוף נפש שונות, דרכים שונות להתמודדות עם כל מחלה שמופיעה בו ומכיל עצות רבות כיצד לפעול ולנסות להבריא באמת, להבין מהי למעשה מחלה, למה היא פורצת דווקא בזמן מסוים ופוגעת דווקא באיבר כלשהו, מה ניתן לעשות כדי לטפל וכו'.
חלקו האחרון של הספר הוא מדריך לריפוי עצמי בו מפורטים 8 מפתחות מעשיים לאלו המעוניינים לרפא את עצמם. מה צריך לעשות על מנת לרפא עצמנו בפועל, מדוע מחלה היא בעצם הזדמנות וכלי לריפוי, למה חשוב לקחת אחריות אישית על המחלה שלנו, מאיפה מוצאים אומץ לצאת לדרך, מהם ארבעת ערוצי הטיפול ועוד. כמו כן מציע הספר המלצות על ספרים, מדיטציות דמיון מודרך מומלצות וטיפים למציאת מידע ברשת.

כיום הראל נשואה ואם -4 ילדים שגרה בתל אביב עדיין במסע ריפוי של תת פעילות בבלוטת התירס שנמצאת בתת תפקוד כבר 17 שנים. ב-4 שנים האחרונות החליטה להפסיק לקחת כדורים שיאזנו אותה, דבר שהוא לא מקובל ורבים חוששים שכן השפעתה של בלוטת התריס על כל מערכות הגוף ידועה.

 את לא לוקחת סיכון מסוים?

"אני מאוהבת בבלוטת התריס, היא לימדה אותי מה היא אהבה עצמית, הפחד הפסיק להניע אותי. אבל לא ממליצה לאנשים להפסיק כדורים לפני שהם משנים דברים בתוכם. כשהייתי בהריון לפני 4 שנים החלטתי להפסיק לקחת את הכדורים כי שמעתי על מישהי שהפסיקה ובדיקות הדם שלה היו תקינות, אצלי זה לא היה כך אלא הממדים טיפסו לשמיים. יחד עם זאת, למרות שהבדיקות דם מראות ממדים כאלו, אני לא סובלת משום תופעות לואי של הבלוטה: אני מפוצצת באנרגיה, לא עליתי במשקל . כשהבלוטה יוצאת מאיזון היא מספרת סיפור של חוסר ביטוי שמתחיל בגרון, חוסר קבלה לכן אני כל בוקר עושה יוגה, פיזיותרפיה לבלוטה, מדיטציה, מבשלת לעצמי 3 פעמים ביום . הבלוטה מאלצת אותי לבחור לעצמי הרגלי חיים".

את מתנגדת לכדורים ולרפואה הממסדי?
"אני לא אנטי כדורים ולא אנטי הממסד הרפואי, לא חושבת שבמצבים של מחלות כרוניות זה נכון להפסיק לקחת כדורים. צריך רופאים ויש בספר שיר הלל לרופאים אני פשוט מאמינה שמשהו בתוכי יצר את המחלה, חלק שהוא מאוד כואב, פגוע וכועס . אני אומרת שאם יש לך רצון פנימי להיות מאוזן ללא כדורים עליך להתחיל לנקוט באחד מארבעת ערוצי הריפוי ואז בהדרגה תוכל להפסיק לקחת את הכדורים. ריפוי זה שינוי, אדם שהנפש שלו לא מאוזנת צריך כדור לתקופה, המטרה של כדור היא לאזן אבל הוא לא מונע ממך לעשות עבודה ולהבין את המקור של הבעיה".

אחרי שריפאה את עצמה מ-7 מחלות וחוליים הרגישה צורך לכתוב מדריך כדי לתת לאנשים הכוונה שלה לא הייתה. "המסר החשוב של הספר בעיני הוא שלאדם יש פוטנציאל לרפא את עצמו, אם הוא מבין שמחלה היא שפת הנפש וכמובן להיות מלא בתקווה והשראה שזה אפשרי. הספר אומנם עוסק בתחום שהוא מלחיץ ומאיים אבל הוא קליל, ממש כמו ספר טיסה, למרות שהוא עוסק בריפוי עצמי".

במסגרת התהליך שעברה , עשר שנות מחקר של תחום הריפוי העצמי, גוף נפש הילינג וכל מה שקשור לבריאות והבראה שמעה גם אלפי סיפורי החלמה שונים. "ניסים מדהימים שקורים כל הזמן גם במצבים שנראו חסרי תקווה. הבנתי שהמוחות שלנו מספרים לנו סיפור על המחלות. כל מחלה לימדה אתי על הנפש שלי. אצלי האסתמה סיפרה משהו, המאניה דיפרסיה סיפרה על חוסר האיזון המשווע, ההתמכרות שלי לסמים לימדה אותי שברחתי מעצמי, מהווה וגם מהעבר שלי . הבולימיה לימדה אותי עד כמה שנאתי את עצמי והייתי בחוסר קבלה עצמית , הבנתי שאני צריכה לתת לכל מיני רגשות לצאת החוצה ולא לחנוק אותם".

זה לא מציף רגשית עד כדי חוסר אפשרות להתמודד ?

"ברור שזה קשה, הדרך לריפוי עוברת דרך כאב ואתה מציף את הכאב הזה. אחד המפתחות לריפוי עצמי זה כאב שאתה חייב לצלול לתוכו ואז אתה משחרר, אתה מצפה לזה , בוחר בזה בניגוד לעבר ויש לזה המון משמעות, הידיעה שזה כאב זמני כי זה כאב של שחרור אבל הדרך לריפוי עוברת דרך שינוי וגם דרך הכאב כי אתה צריך לשחרר אותו.
"הכאב הזה נמצא בגוף, הוכח שיש לתאים זיכרונות רגשיים , אבל מהניסיון שלי אתה לא מקבל משהו שאתה לא יכול עמוד בו. אלו הדחקות שמשתחררות טיפין טיפין ומומלץ לעשות זאת בעזרתה של תמיכה כשאתה לא בודד במערכה. זה עוזר להתמודד עם מה שצף, ברגע שהקשבת לנפש ולסיפור הכואב המחלה סיימה את תפקידה ומתפוגגת וזה קרה לי כמה פעמים".

לשיטתה, קיימים ארבעה ערוצי ריפוי : הגופני כולל תזונה, תנועה וניקוי רעלים מהגוף, יותר שמש ומים וכמות שינה מספקת. הערוץ הנפשי מתמקד בלמצוא את המקור הרגשי , הערוץ האנרגטי דורש לנקות את כל החסימות האנרגטיות באמצעות הילינג למשל והערוץ הרוחני הוא להתחבר לעצמך לגלות מי אתה באמת לקבל את עצמך על כל הצללים ולהשקיט את מערכת.

כל אחד יכול לרפא את עצמו באופן טבעי ?

"זה אפשרי . יש לך פוטנציאל לרפא את עצמך, הגוף יודע אתה רק צריך לספק לו את התנאים . יש סיפורי הבראה מדהימים, אני אישית ראיתי שניסים קורים , אני מאמינה שאנחנו הולכים לעולם יותר בריא כי החברה נהייתה כל כך חולה שהדרך היחידה היא ללכת לקראת בריאות. היום הראל עוסקת בליווי אנשים בתהליכי ריפוי והבראה, מעבירה סדנאות בתחום ובימים אלו היא בונה סדנא לריפוי עצמי
"המשפט 'נפש בראיה בגוף בריא', ידוע ממזמן", היא אומרת, החידוש שאני מביאה הוא שאם כואב לך משהו זה אומר שהנפש כאבה קודם, בפעם הבאה שכואב לך הרגל או היד לפני שאתה לוקח את הכדור שאל עצמך מה הנפש שלי מנסה להגיד לי באמצעות הכאב וזה משהו שיכול להיות משנה חיים"

4 COMMENTS

LEAVE A REPLY