בוטנר מתוק בקרקס

 

מעדיף את חווה אלברשטיין. עילי בוטנר
מעדיף את חווה אלברשטיין. עילי בוטנר

עילי בוטנר מעדיף ללוות את חוה אלברשטיין על פני כל זמרת בינלאומית אחרת. הוא סנטימנטלי להחריד, רומנטיקן ללא בושה המתרפק על זיכרונות ונופי ילדותו ובכלל נראה כאילו תהילה לא ממש עושה לו את זה. במוצ"ש הוא חוגג אלבום זהב יחד עם ילדי החוץ וגלי עטרי לראשונה בחייו באודיטוריום בחיפה

עילי בוטנר הוא משלנו. טוב, לא ממש חיפאי, אבל כמעט. בוטנר נולד בקיבוץ עין כרמל לפני 38 שנים והוא אמן יוצר מבצע – פזמונאי מלחין וגיטריסט, המבסס את מעמדו כאחד היוצרים הבולטים והמגוונים הפועלים כיום. במוצ"ש הקרוב, 30.1.16, הוא יופיע עם ילדי החוץ באודיטוריום חיפה בשעה 20:30. "ההופעה שלנו", מציין בוטנר בחיוך רחב, כאב גאה "זו הופעה שאנחנו רצים אתה כמעט ארבע וחצי שנים, והיא מסיבה. יש בה שירים שאני כתבתי בעשר השנים האחרונות, חלקם מופיעים באלבומים שלי וחלקם שירים שכתבתי לאמנים אחרים. חלקם שירים שקטים, אבל ההופעה הזאת זה סוג של מסיבה, שכל פעם כיף לראות אותה מתרחשת מחדש".

מחכה לקהל הפתעה?

"המופע בחיפה הוא אחד משלושה מופעים גדולים שאנחנו עורכים כדי לחגוג את קבלת אלבום הזהב, עליו התבשרנו ממש בחודש האחרון. זה הולך להיות מופע חגיגי כי יש לנו אורחת מיוחדת במינה. התרגשות".

עם גלי עטרי
עם גלי עטרי

אתה מדבר על גלי עטרי, איך נולדה הבחירה דווקא בה?

"עשינו כאמור שלושה מופעים גדולים שבכל מופע אני מארח מישהו אחר. לי תמיד חשוב שלחיבורים יהיה קשר אמיתי, או אישי אלי. את גלי ליוויתי כשבע שנים כגיטריסט, זכיתי לנגן באלבום שלה והיא שיתפה איתי פעולה באלבום השני שלי. היא מבצעת שם את השיר 'לא תיפול'. יש לי חיבור מקצועי ואישי לגלי, היא זמרת מדהימה עם שירים מקסימים והיא מצטרפת למסיבה שלנו בצורה מגניבה. היא תשיר שירים שלי וגם שירים שלה. יהיה אחלה".

הכי שווים

בוטנר ניגן בהרכבים של מיטב המוסיקאים בארץ כמו עברי לידר, ריקי גל וגלי עטרי, ניגן באלבומים של לידר, שמוליק קראוס, אושיק לוי וריטה והלחין לאיה כורם, ריטה והראל סקעת. הוא הקים את ההרכב "שווים" עם רן דנקר, לאחר שכתב אלבום בשם זה והו בוי הם היו שווים. השניים, מושא להערצת בנות טיפש-עשרה צווחניות, זכו בתארים במצעדים השנתיים של רשת ג', גלגל"צ, ערוץ הילדים, אקו"ם ובטקס עמ"י (פרסי ערוץ המוסיקה). את הפריצה הגדולה לתודעה ניתן לשייך בהחלט לחיבור עם דנקר. את הקיבוץ אגב, הוא עזב חודש לאחר שחרורו מהצבא לטובת העיר הגדולה.

אתה כמעט משלנו. מרגיש זיכה לחיפה או שאתה קיבוצניק בדמך?

"כמעט משלכם, כמעט. המשפחה שלי כולם עדיין בקיבוץ, כמו גם כל זכרונותיי. עד היום השירים שלי שייכים לעבר, למקום ממנו אני מגיע, לילדות, לנעורים ולחוויות של אז. כשאני שר על קו החוף ב'שווים', זה קו החוף של נווה ים, או על כל מיני דברים אחרים ששייכים לאזור ממנו אני מגיע".

האם הקהל הצפוני שונה מקהלים אחרים?

"אני לא יודע לפלח את הקהלים, אבל אני כן יודע שאני מאוד נהנה לבוא ולהופיע בצפון. אולי בגלל שזה קרוב למקום בו גדלתי ומכיר. אומרים שהקהל החיפאי הוא קהל שהולך לישון מוקדם, אבל אני יכול להעיד גם אחרת, פשוט צריך לדעת להגיע אליו. אני זוכר את כל ההופעות שלנו בצפון ובחיפה במיוחד. זה קהל כייפי. קהל שמגיע לא רק מחיפה, אלא מכל האיזור ואני מת עליו".

עם אוהד שרגאי ואדר גולד. ילדי החוץ
עם אוהד שרגאי ואדר גולד. ילדי החוץ

ילדי החוץ

מסוף שנת 2011 החל בוטנר לשתף פעולה עם הזמרים אדר גולד ואוהד שרגאי יוצאי הריאליטי כוכב נולד וכך נולד ההרכב "עילי בוטנר וילדי החוץ" אשר זכה בתואר התגלית של אותה השנה. ילדי החוץ למי שלא יודע, אלו הם אותם ילדים שמגיעים להתחנך בקיבוץ מבחוץ, ללא משפחה, והם תמיד ירגישו אאוטסיידרים ולא שייכים. בינואר 2013 יצא אלבום הבכורה של ההרכב, "תם ולא נשלם", בהפקתם המוזיקלית של הצמד גיא ויהל. בשנה האחרונה יצא האלבום "מילים, לחן, גיטרות: עילי בוטנר", זהו אלבום כפול שבחציו הוא אוסף של שיריו מעשור האחרון ושירים חדשים והאלבום השני הוא הופעה חיה. וכאמור הוא קיבל עכשיו אלבום זהב.

בלהיט "טיפות" אתה לראשונה מבצע בעצמך. אתה בדרך להיות סולן?

"לא ממש לא. לא, כי אני נורא אוהב לשתף פעולה. הקריירה שלי מורכבת משיתופי פעולה. זה התחיל לפני עשר שנים וזה ממשיך עד היום. כל פעם שיתוף פעולה עם מישהו אחר, אם זה רן דנקר באלבום ראשון ואחר כך היה לי אלבום עם המון מבצעים שונים וההרכב האחרון שלי ילדי החוץ. הכיף שלי זה לתת לאחרים לשיר את השירים שלי".

תוכניות לעתיד, מתוכנן אלבום חדש?

"אני כותב קצת, אבל בעיקר מתרכז בהופעות. אנחנו מופיעים המון ובכל הארץ, פוגשים המון אנשים וזה נורא כיף.  לגבי העתיד, נראה מה יילד יום. מה שמנחה אותי זה קודם כל השירים. אני כותב אותם ואז חושב מה אני רוצה לעשות איתם. האם יהיה הרכב, האם זמר אחד או זמרת ישירו אותם. קודם כל מסיים לכתוב ואז מתחיל לחשוב מה יהיה ואיך יהיה".

חלומות על לצאת מפה? ללוות מישהו בסדר גודל עולמי?

"אני מאוד מחובר למה שקורה כאן בארץ, מאוד אוהב את המוסיקה ואת היצירה הישראלית, הישנה וגם העכשווית. אני חייב להודות, אולי זה לא יהיה מאוד פופולרי, מבחינתי ללוות את חוה אלברשטיין בשיר זה מרגש כמו ללוות זמרת בינלאומית. באמת. הגיבורים שלי נמצאים כאן".

בהופעה. צילום: ענבל צח
בהופעה. צילום: ענבל צח

יש לך הזדמנות להעיר את הקהל המנומנם של חיפה.

"עבורי להגיע לאודיטוריום בחיפה זה משהו מיוחד. יש לי המון זיכרונות מהאודיטוריום בתור ילד שהולך להופעות. זו פעם ראשונה שאנחנו מופיעים באודיטוריום. הופענו בכל מיני מקומות בחיפה, בהמון מקומות פתוחים בקיץ, אבל לא באודיטוריום, לכן ההתרגשות היא כפולה. יהיה כיף. אני מזמין את כולם לבוא לשמוח ולחגוג איתנו".

 

4 COMMENTS

LEAVE A REPLY