שהרבני נזכר בילדותו, מציע לאלי כהן להתפטר מתפקידו ודורש ממכבי חיפה ניצחון בחצי הגמר.

אתחיל ברשותכם בשיעור תנ"ך קצר ביותר. הבעלים של בית"ר ירושלים אלי טביב מוציא תגובה לתקשורת בקשר לסאגה הבלתי נגמרת בינו לבין עומר אצילי ושם הוא טוען כי השחקן מקבל עצות אחיתופל. אצילי יכול לנשום לרווחה ולהמשיך לקבל את העצות, אולם מר טביב היקר שללא ספק מבין בעסקים יותר מאשר בתנ"ך לא למד כנראה בכיתה ד' אצת המורה המיתולוגי שרגא פירשטמן ז"ל  ואינו יודע כי אחיתופל נתן את העצה הנכונה וכשעצתו לא התקבלה הבין כי תבוסת אבשלום היא בלתי נמנעת ושלח יד לנפשו. מר טביב לא לבד, גם אבי מלר מיכל ינאי ורבים אחרים איתו באותה סירה.

הפועל חיפה התייצבה בשבת במשחק מול האחרונה בטבלה מכבי נתניה אשר כבר ירדה לליגה השנייה, אולם הוכיחה כי רוח הספורט לא פגה ממנה. בלי קשר למצבה היא כבשה את השער הראשון לרשת האדומים והיממה את האוהדים המקומיים שלא ידעו נפשם מרוב צער. אבל כאמור  לקבוצה מהכרמל יש סגל העולה ברמתו מהקבוצה האורחת, היא חזרה למשחק משער ראשון שהבקיע שלומי ארביטמן ושער נוסף מרגלי הכישרון העולה מקסים פלקוצ'נקו ששוב מוכיח כי גדל כוכב צעיר בחיפה ובכדורגל בכלל. לדעתי הוא היה גם הטוב במשחק. אלא שכאן נעצרה הקבוצה מהכרמל שחקני נסוגו לאחור, אפשרו לקבוצה היורדת ללחוץ אותם לשערם, ולא היו רחוקים כלל משוויון. ומה עושה המאמן אלי כהן? מחליף את שני הכובשים שלו בשחקנים בעלי אופי הגנתי ובכך השמין את התניה לתקוף ביתר שאת. אני מודע לחששות שיש למאמנים הנאבקים נגד הירידה, אך זו כבר פחדנות. במקום לתגבר את החלק ההתקפי ליצור מצבים ולשפר את הפרש השערים שעשוי בסופו של דבר לקבוע מי הקבוצה שתצטרף לנתניה, העדיף המאמן לקול מחאת האוהדים לגרור את הקבוצה למגננה ולחוסר ביטחון מוחלט. אמנם בסיום המשחק קיבל אלי כהן גיבוי מיואב כץ אך אני במקומו מוותר על התפקיד ומניח את המפתחות על השולחן, כי אין מרום בכדורגל לבעלי מורא. אוהדים מגיעים למגרשים ליהנות מקבוצתם. צורת משחק כזו רק גורמת להם למפח נפש.

 

לאחר סיום המשחר החל ברוממה משחק הכדורסל בין מכבי האנטר חיפה לקבוצה מהרצליה. שבע הדקות הראשונות של בליץ חיפני הוציאו אותנו המומים לנוכח התוצאה הדמיונית 17-2 כאשר האורחים אינם מוצאים את מקומם במגרש ומאבדים כדורים בקצב מטורף. ההגנה הירוקה הייתה בשיאה בדקות אלו, אך כנראה המאמץ הותיר את חותמו ושחקני הרצליה חזרו אט אט למשחק, הצליחו להשוות ואף לעלות ליתרון. השוויון בתום החוקי הוליך להערכה שהייתה כולה של הקבוצה מגוש דן. מכבי חיפה שהשיגה 2 נקודות בלבד ב5 דקות ירדה מנוצחת למרות משחק משופר של גרגורי וארגס.

יום ראשון אירחה מכבי חיפה את האלופה ומחזיקת הגביע מכבי תל אביב למשחק שמלבד הכבוד האבוד של הירוקים לא הייתה לא משמעות. אך כשם שהשיגה נקודה בבאר שבע שהעלתה את התל אביבים למקום הראשון בטבלה היא איזנה את מצב הקבוצות בצמרת והחזירה את באר שבע למקום הראשון. חיפה לא נפלה מהאורחת ולא נראו במגרש הרגלי יכולות בין שתי הקבוצות. חסרונו של סטויקוביץ' לא הורגש ויותר מכך, מחליפו אוהד לויטה הציג יכולת מרשימה. יש מקום לחשיבה מחודשת מצד רוני לוי מי צורך ללבוש את האפודה בעמדה חשובה זו. גם חסרונו של הקפטן יוסי בניון לא גרם לקבוצה מהכרמל להראות פחות טוב ושוב נקודה למחשבה.

יום רביעי תארח מכבי את באר שבע במשחק חצי הגמר ואנו מצפים לשינוי, לא עוד תוצאה מכובדת אלא ניצחון שיצבע לאחר מכן את טדי בירוק.  

פסח כשר ושמח לעם ישראל

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY