יש בית לקהילה הגאה

סיכום היסטורי. חברי הקהילה עם יהב
סיכום היסטורי. חברי הקהילה עם יהב

 

ראשי הקהילה המקומית והארצית, נפגשו עם יונה יהב וסיכמו על ההקמה ברחוב מסדה. סיגל ציוני, מריצה תכנית שאמורה לתת מענה להורים לילדים גאים

אחרי שנים של בקשות, ניסיונות והובלת מהלכים, בקרוב ייפתח סופסוף מרכז לקהילה הגאה בחיפה.  כך עולה מישיבה שקיימו היום ראשי קהילת הלהט"ב המקומית והארצית עם ראש העיר יונה יהב.

"הקהילה הגאה בחיפה זקוקה לבית משלה ואני שמח שבשיתוף פעולה עם כל הגורמים המעורבים זה יקרה בקרוב", כך אמר ל"חיפה טיימס" יוסי שלום, חבר מועצת העיר, מחזיק תיק הצעירים ומרכז תחום הקהילה הגאה, בתום הישיבה המוצלחת שהתקיימה בלשכתו של יהב. בישיבה הוחלט על פתיחת הבית, שימוקם ברחוב מסדה בהדר ועל תכנית עבודה לשנה הקרובה.

חן אריאלי, ילידת העיר והיו"ר המשותפת של האגודה הארצית אמרה בתום הישיבה: "נולדתי וגדלתי בחיפה. אלו מחוזות ונופי ילדותי הפצועה. אני שמחה ללוות תהליך הקמת בית גאה בחיפה כדי שהנערות של היום לא יחוו את הקשיים של הנערה שהייתי אני, שלא מצאה שייכות. אחרי פגישה חשובה וגם סוערת אצל יונה יהב בלשכה, אנחנו יוצאות לדרך. יש כאן בעיר פעילות ופעילים מהממים. זה מהלך מרגש".

אחרי שנים שבה הקהילה המקומית חשה הזנחה מצד העיריה וחוסר תמיכה מדובר בהחלט בצעד משמעותי. שלום הוסיף: "אני לא חושב שהבעיה הייתה רק בעירייה, אבל הגיעו למסקנה הנכונה שהדרך היא שיתוף פעולה. ביחד עם עמותת '6 צבעים' החיפאית ובעזרת האגודה הארצית נצא לדרך חדשה, כשבראש מעינינו דאגה לצרכי הקהילה. אנחנו לומדים מערים אחרות ונעזרים באגודה. אני מאמין שיצא משהו יפה". בשבוע הבא יתקיים מפגש שולחן עגול עם נציגים מכל הארגונים הגאים ונציגי העיריה. כמו כן יצא מכרז למנהל המרכז הגאה ורכז הבית. במקביל חברת המועצה, סיגל ציוני, מריצה תכנית שאמורה לתת מענה להורים לילדים גאים.
בתמונה מימין לשמאל: מיכל מרוז – עמותת "6 צבעים", ביאטריס כץ – יועצת ראש העיר לשוויון מגדרי, דין אשכולי – עמותת "6 צבעים", יוסי שלום – חבר מועצת העיר, ראש העיר יונה יהב, חן אריאלי ואימרי קלמן – יו"רים משותפים של האגודה הלהטבי"ת, רעות כהן – עמותת "6 צבעים".

1 COMMENT

LEAVE A REPLY