ישראלים רבים גאים ב"שוברים שתיקה"

שוברים שתיקה

 

"במציאות כזו, ההסברה הישראלית אינה יכולה להיות אפקטיבית", אמר תא"ל במיל. יוסי קופרווסר באוניברסיטת חיפה. , השגריר לשעבר אטינגר: "המדינה מנהלת מדיניות של הסברה מתנצלת והסברה שנועדה להתייפייף ולהתחבב על חשבון צדקת הדרך"

"יש ישראלים רבים שגאים בארגון 'שוברים שתיקה'. במציאות כזו ההסברה הישראלית אינה יכולה להיות אפקטיבית", כך אמר תא"ל במיל. יוסי קופרווסר, מנכ"ל המשרד לעניינים אסטרטגיים ולשעבר ראש חטיבת המחקר באמ"ן. קופרווסר אמר את הדברים בכנס שהתקיים היום (שני) באוניברסיטת חיפה, שעסק באתגרי ההסברה של מדינת ישראל. "אנחנו מכשילים את עצמנו בנושא הזה, חלק מאתנו פועל נגד האינטרסים שלנו והחלק הזה זוכה למימון וחיזוק מהאירופאים", אמר.

לדבריו של קופרווסר למדינת ישראל אין קו הסברתי ברור: "בממשלות קואליציה, הממשלה תמיד מדברת בשני קולות. אתה לא יכול להבין מה באמת ישראל רוצה. חלק ניכר מאיתנו נלחם ופועל נגד העשייה ההסברתית של מדינת ישראל".

בכל הנוגע לצעדים מעשיים בקרב על ההסברה אמר קופרווסר, שיש להקים גוף "דמוי יחידת 101", שיקיים פעולות מיוחדות שמסוגלות להביא להצלחות בקרב על ההסברה.

ח"כ לשעבר ד"ר עינת וילף, שהשתתפה אף היא בכנס, התייחסה ל"חוק העמותות" שאושר אתמול בוועדת השרים לחקיקה. לדבריה, "חוק העמותות הוא דוגמא לטיפשות וחוסר אפקטיביות. יש שקיפות, כולם יודעים מי ממן, החוק הזה גורם לנו צרות ולא יביא באמת לשום תוצאה. אם אנחנו באמת רוצים לעמוד על הריבונות שלנו, אנחנו צריכים לצאת במהלך דיפלומטי ברור מול כל המדינות: גרמניה, שבדיה נורווגיה, אירלנד ולהגיד להם חד משמעית 'צאו מפה. אין לכם כל בסיס להשקיע בשינוי החברה האזרחית בישראל'".

ראש לשכת העיתונות הישראלית לשעבר, השגריר לשעבר יורם אטינגר, מתח ביקורת על מדיניות ההסברה של מדינת ישראל: "המדינה מנהלת מדיניות של הסברה מתנצלת והסברה שנועדה להתייפייף ולהתחבב על חשבון צדקת הדרך. מדובר בהסברה שצריכה להתמקד בראייה הכוללת של הסכסוך והמצב במזרח התיכון ובשום פנים ואופן לא במקרה נקודתי כזה או אחר. בהסברה נקודתית אין לנו סיכוי לנצח".

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY