החלפת גגות אסבסט ורעפים – כל מה שחשוב לדעת!

הגג שלכם בנוי מאסבסט? למען בריאותכם חשוב שתהיו ערניים לבלאי והתפוררות שלו! גם גגות רעפים מחייבים תשומת לב כדי שתוכלו ליהנות מחורף חם ויבש בשנה הבאה. בואו לקרוא את כל מה שצריך לדעת בנושאים אלו.

בארצנו יש מבנים רבים עם גגות אסבסט, אשר נבנו לפני שנודעו הסכנות הכרוכות באבק שנוצר כתוצאה מהתפוררות החומר. מדובר במפגע בריאותי חמור הנשאף על ידי דיירים ושוהים במבנים, ועלול להוביל לתחלואה קשה ולהגברת הסיכון לסוגים שונים של סרטן. עוד בעיה נפוצה בגגות בארץ קשורה ברעפי חול ומלט הנתונים לשבירה, בלאי וחדירת מים, מה שהופך את החורף לרטוב במיוחד עבור הדיירים. כיצד מתמודדים עם בעיות אלו ומה חשוב לדעת? לפניכם מספר שאלות ותשובות.

יש לי גג אסבסט. האם אני חייב להחליף אותו?

לא בהכרח. כל עוד האסבסט שלם ולא מתפורר לאבק הוא אינו מסוכן. אבל בעקבות הסיכונים הבריאותיים הנובעים מהחשיפה לאבק האסבסט, הנטייה היא להרחיק את החומר הזה מבתי מגורים ומבנים ציבוריים. יש לקחת בחשבון שבשלב מסוים החומר מתחיל להתפרק באופן טבעי, ובכל מקרה אל תבצעו בו עבודות קידוח, ליטוש, ניסור וכדומה.

החלטתי להחליף. אילו סוגי קירוי קיימים יכולים לבוא במקום האסבסט?

ישנם כמה סוגי קירוי כמו פאנל מבודד, לוחות איסכורית , לוחות בטון גליים, רעפי חרס, רעפי שינגלס, רב רעף (לוחות מתכת דמויי רעפים) ועוד. ההחלטה באיזה קירוי לבחור תלויה בסוג המבנה וייעודו, ובמראה שרוצים שיתקבל בסיום העבודה.

האם קיים חומר אסטטי שדומה בצורתו לאסבסט?

ישנם לוחות בטון גליים, הדומים בצורתם לאסבסט אך הם נטולי אסבסט (ללא סיבי אסבסט) ומאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה .

האם מותר לי לפרק בעצמי את האסבסט מהגג, ואז אקרא לקבלן מורשה להטמנה בלבד?

אסור על פי חוק לאדם שאינו מורשה לפנות אסבסט! תקנות המשרד להגנת הסביבה נוצרו על מנת להבטיח שפירוק האסבסט יבוצע תוך מזעור פיזור סיבים לסביבה, וכדי למנוע סיכון לאוכלוסייה ולעוסקים בביצוע העבודה.

הוראות החוק מחייבות כי ביצוע עבודה באסבסט (לרבות תיקון, פירוק, הסרה, הריסה, פינוי, חיתוך, סילוק מפגע, הובלה, הטמנה, כיסוי, חפירה או קידוח בקרקע שהוטמן בה אסבסט, למעט צביעה של אסבסט צמנט), תבוצע באמצעות גורם מקצועי. מדובר בגורם בעל רישיון מתאים לכך מאת המשרד להגנת הסביבה, ולאחר קבלת היתר פרטני לעבודה מאת המשרד. כל זאת כדי להבטיח שהעבודה תבוצע תוך מזעור פיזור סיבי האסבסט לסביבה, ולמנוע סיכון לאוכלוסיה ולעוסקים בביצוע העבודה.

יש לי גג רעפים. האם לחדש אותו עכשיו או לחכות לחורף הבא?

גגות רעפים ישנים יכולים לגרום ללא מעט בעיות בבית בגלל שחיקה ושבירה של הרעפים. מומלץ בחום להחליף את גגות הרעפים הישנים ולהתקין במקומם רעפים חדשים, מתקדמים ומוגנים מפני רטיבות ונזילות מים לתוך הבית. דווקא עכשיו, כשהגשם פסק, חשוב להכין את הגג לחורף הבא. יש חברות שמסוגלות לבצע את ההחלפה ביום אחד, כך שאפשר לסמן V ולהיות שקטים גם בחורף הבא!

לפרטים נוספים על החלפת גגות אסבסט וגגות רעפים, פנו אל חברת חג בגג בטלפון 1-800-350-380

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY