בסך הכל רוצים להתפלל בכבוד

תושביה היהודים של שכונת כבביר מרגישים מקופחים. בשכונה אין בית כנסת מסודר והם נאלצים להשתמש במבנה קרוואן קטן וארעי. כעת, גם את הקרוואן מבקשת העיריה לפנות. פתרון לא נראה באופק.

בסך הכל רוצים להתפלל בכבוד. בית הכנסת בקרוואן
בסך הכל רוצים להתפלל בכבוד. בית הכנסת בקרוואן

זה כבר מספר שנים פועלים תושבי שכונת כבביר מול עיריית חיפה בבקשה להקצאת שטח לצורך הקמת בית כנסת בשכונה. מזה כשנתיים מופעל בית כנסת באופן ארעי בקרוואן מכירות של חברת "בן-דוד". אם זה לא מספיק, לאחרונה פנתה העירייה לחברת "בן-דוד" בבקשה לפנות את הקרוואן מהמקום. תושב השכונה, בצלאל וילשינסקי, המשמש גם כרב בבית הכנסת הארעי אמר השבוע: "אנחנו אנשים יהודים שבסך הכל רוצים להתפלל בכבוד, אנחנו המגדלור היהודי של השכונה"

התושבים הגישו בקשה מסודרת לעירייה ובשעתו נתבשרו כי יוקצה שטח לצורך העניין, אך בסוף הוקמו בשטח המדובר גני ילדים. בפניה שהוגשה לעירייה כתבו התושבים: "לא יתכן כי בשכונה יהודית מתפתחת בעיר חיפה לא יוקצה שטח להקמת בית הכנסת שמתבקש על ידי תושבי השכונה". א', תושב השכונה מוסיף: "ראוי שעיריית חיפה תדאג לפחות לשטח להקמת בית כנסת המשרת את הציבור הגר בשכונה והוא אינו נחות מתושבי השכונות האחרות בחיפה. הקרוואן אינו מכבד, בלשון המעטה, את שימושו כבית כנסת חשוב לציין שהדרישה הזו באה מן השטח, האוכלוסייה כולה מתלוננת שאין לה מקום ראוי לקיום כינוס ותפילה. חשוב להבין, כיום מתכנס קהל המתפללים במשרד המכירות של משה בן דוד, ללא תנאים נאותים".

כאמור, לאחרונה, החלו להגיע פקחי עיריית חיפה בדרישה לסלק את המבנה הארעי המשמש כבית הכנסת. בית הכנסת היחידי הקרוב ביותר לשכונה נמצא בפינת הרחובות רענן/קדימה מרחק עליה של מעל קילומטר, דבר המקשה מאוד על ההגעה ולא באמת מהווה פתרון. מספר רב של תושבי השכונה,  בהם גם ערבים נוצרים ומוסלמים חתמו על עצומה בה הם דורשים פתרון לבית כנסת משלהם.

טרם התקבלה תגובה מעיריית חיפה.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY