אחרי 40 שנות נישואים: תקבל גט כי הבעל נהג להשתכר

הבעל הואשם כי הפעיל אלימות כלפי הילדים צפה בתמונות פורנוגרפיות ונמנע מקיום יחסי אישות עם רעיתו. הדיינים דחו את תביעת הבעל להכריז עליה כ"מורדת" מאחר ועזבה את הבית

אחרי 38 שנות נישואין ולאחר שנולדה לה 6 ילדים, הגיעה תושבת הצפון לבית הדין הרבני  גוללה מסכת של אלימות מצד בעלה כלפי הילדים, שיכרות, התקפי זעם, צפייה שלו בתמונות פורנוגרפיות של יחסי מין בין גברים

וביקשה להתגרש. בעלה  בתגובה ביקש "שלום בית" והבטיחה כי ישנה דרכיו.

באמצעות עו"ד טל איטקין , מומחית לדיני משפחה, טענה האישה כי בעלה סובל מהפרעה נפשית "השתכר כמעט כל יום"  ובשנה האחרונה כשגרה את בעלה לפני שעזבה את הבית,

הם כמעט ולא קיימו יחסי אישות "הייתי במקווה באותו יום היה יוצר מריבה אף פעם לא ניסה לרצות אותי. אני בכל זאת הלכתי וטבלתי והוא לא בא אלי".

הבעל  שהכחיש את מרבית טענות אשתו, טען כי חוות הדעת שכתבה עבורו הפסיכיאטרית "נכתב לצורך חברת הביטוח כדי לאשר שהוא נכה הזכאי לפיצוי".

הוא. הודה  שלא התקיימו יחסי אישות סדירים עם אשתו אבל טען כי הדבר נובע מכך שהוא כבר "בן 64 שנים". כמו כן הודה שהפעיל אלימות כלפי בתו הקטנה  וכן כי היה שותה "קצת כל ערב, כוס או כוסית".

הדיינים ציינו  כי אין מחלוקת שהבעל נהג לשתות כמויות גדולות של אלכוהול ו"לא ניתן לקיים יחסי אישות סדירים כאשר הבעל שתוי".

כמו כן ציינו כי "גם מבחינה נפשית, קשה לאשה לקיים קשר זוגי כאשר הבעל שתוי, כי השתייה ממאיסה עליה את בעלה, זאת מלבד האיסור ההלכתי בשולחן ערוך "לא יבוא עליה והוא או היא שיכורים".

דייני בית הדין הרבני קיבלו את טענותיה של עו"ד טל איטקין שאין להאמין להבטחות הבעל שיפסיק לשתות ודחו  גם את תביעת הבעל להתרות באישה ולהמתין שנה עד למתן הגירושין.

לאחר דיון הלכתי מעמיק, קבעו הדיינים כי במקרה זה אין להמתין שנה, שכן בני הזוג כבר פרודים שנתיים והניסיון לשלום בית לא עלה יפה. לכן קבעו שעל  בני הזוג להתגרש בהקדם.

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY