במקום לשקוד שנים על תואר ראשון המלא בתיאוריות אך לא נותן מקצוע, מכללת כרמל בטיחות מציעה מבחר גדול ורלבנטי של עשרות קורסים במקצועות נדרשים הפותחים לפניכם אפשרויות תעסוקה מגוונות ביותר. למרות התדמית הגברית של הקורסים שנלמדים בה, בתחומים כמו חשמלאות או כיבוי אש מסתבר שהם בהחלט מתאימים גם לנשים

כאשר סיימתי את התואר הראשון שלי בחינוך ובמדעי החברה, עליו עמלתי במשך שלוש שנים, יצאתי לשוק העבודה כשבידיי בעצם אפס הכשרה מקצועית. הרבה תיאוריות למדתי שם, אבל כלום לא הכין אותי לעולם העבודה והמשרה הראשונה שמצאתי הייתה בשירות לקוחות.
נזכרתי בכך בעת הראיון עם אמיר ליאון, מנכ"ל ובעלים של מכללת כרמל לבטיחות בע"מ, כשהוא סיפר לי על מגוון הקורסים וההכשרות המקצועיות הרבות שהמכללה מאפשרת בתקופת לימודים של מספר חודשים עד שנתיים שאחריה אתה יוצא לשוק העבודה כשבידך מקצוע. מגמות הלימוד להכשרת חשמלאים, כיבוי אש, תעשייה, תחבורה, ממונים על בטיחות, בנייה ניהול ועוד מאפשרות כ-50 קורסים שאורכם בין חודשיים לשנתיים ופותחים בפנים הסטודנטים אפשרויות תעסוקה מגוונות ביותר. באחרונה נפתחה במכללה מגמה טכנולוגית שנותנת לאנשים אפשרות להיקלט בתעשייה בתפקידים של כוון או תכנת CNC.

מכללת כרמל בטיחות בע"מ ממוקמת בצ'ק פוסט במתחם נעים ונגיש שכולל שמונה כיתות לימוד מרווחות וממוזגות, חלקן פרונטליות המצוידות בכל העזרים הנדרשים כמו מקרן ומסך, חדרי סדנאות להדרכות של עבודה לגובה וחשמלאות, לובי עם פינת קפה וכיבוד קל הפתוחה כל הזמן לרשות התלמידים (בקורסים מסוימים הנלמדים יום שלם תלמידים גם מקבלים ארוחת צהריים המתומחרת מראש במחיר הקורס) עוד כולל המקום 2 כיתות מחשבים ואת משרדי ההנהלה.
בנוסף למבנה הזה, למכללה יש עוד מרכזי הדרכה בארץ : בכפר חסידים יש לה מתחם שכולל מגרש גדול בו נלמדים קורסים מעשיים למפעילי מלגזות, מכונות ניידות ושופלים מסוגים שונים, מבנה דו קומתי המיועד להדרכות כיבוי אש וכולל את האמצעים המתקדמים ביותר לתרגול, כיצד נכנסים למבנה אפוף עשן וכו'. בנוסף המכללה מחזיקה מרכז הדרכה בקיבוץ דן בצפון שבו היא מקיימת חלק מהקורסים שנלמדים במכללה האם כמו קורסים לחשמלאים, עובדי גובה, עובדי טרקטורים ומלגזות. אמיר ליאון הבעלים של המכללה לבטיחות מדגיש כי הסניפים של המכללה מיועדים למטרה המקודשת : התקרבות לאנשים שאינם יכולים לנסוע ללמוד בחיפה ומתן אפשרות של לימודים לתושבי הפריפריה.
לדבריו, לקוחות המכללה הם חברות, מפעלים וארגונים שחלקם בפרישה ארצית או אנשים פרטיים. " יש כאן קורסי חשמל להכשרה של חשמלים במקצועות החשמל וגם ברמות גבוהות יותר בתחום אם זה חשמלי בודק או חשמלאי ראשי. אנחנו גם מציעים כאן קורסים לממונים על בטיחות, מפעילי מלגזות או אגורנים ויש גם קורסים שמיועדים לארגונים. אנחנו מציעים גם קורסי ניהול אבל הרבה מאוד מהקורסים שלנו הם מה שנקרא הכשרות מקצועיות , זאת באמצעות צוות ומדריכים שהולכים איתנו שנים ארוכות".
– למקצועות שאתם מציעים יש תדמית גברית משהו. גם נשים יכולות למצוא עצמן פה ?
"בהחלט כן. נכון שחלק גדול של התלמידים שלנו הם גברים אבל אין כמעט קורס שבו אין נוכחות נשית. אחרי שנשים כבר הגיעו לקורס טיס גם השמיים הם כבר לא הגבול. פתחנו אתמול קורס להכשרה של ממונה בטיחות ויושבות שם 3 נשים שחלקן נשלחו על ידי הארגונים שלהם וחלק מגיעות באופן פרטי . גם בקורסים בתחום האש אם זה ממונה בטיחות אש יש נציגות נשית. חלק מהקורסים אנחנו גם מזהים כמתאימים לאוכלוסיות מיוחדות כמו חרדים. ואנחנו רואים כניסה של חרדים ללימודים למשל בקורס הכשרה של חשמלאים, הם לומדים ביחד עם חילונים וערבים. חלק מהקורסים גם נותנים אפשרויות לעולים חדשים, שנקלטים בצורה מרגשת למשל בקורסים הטכנולוגים".
המכללה לבטיחות קיימת תחת גלגולים שנים משנת 1998 ומתנהלת תחת המותג 'כרמל בטיחות' משנת 2000. לפני כ-8 שנים היא התמקמה במיקומה הנוכחי וכיום נלמדים בה כ-50 קורסים שונים, רובם קורסים בפיקוח אם של האגף להכשרה מקצועית במשרד הכלכלה או קורסים מורשים על ידי אגף הרישוי של משרד התחבורה , המכללה מלמדת גם קורסים תחת פיקוחו של משרד האנרגיה והתשתיות או כאלו שהם בחסות של האיגוד הישראלי לאיכות".
– במה אתם מיוחדים מהמתחרים שלכם?
"מה שמייחד אותנו זה קודם כל התמהיל, המגוון הרחב והגישה שלנו. המכללה היא גם מקום מאוד ידידותי, נקי ומסודר שנותן לאנשים הרגשה טובה, לפי אמונתי כשאתה מכבד אחרים הם מכבדים גם אותך. יצא לי להיות במקומת לימוד אחרים והבנתי איך אני לא רוצה שנהיה. יש לנו קורסים תובעניים דורשניים וקפדנים אבל הכל תחת אווירה טובה והבנה. אנשים מממשים כאן את המטרה שלשמה הם באו שהיא לרכוש מקצוע וידע".
"יש לנו קורסים שאנחנו מקיימים אותם כבר שנים רבות עם מאה אחוז של הצלחה של הבוגרים, אנחנו לא מוותרים על אף אחד. שביעות הרצון של האנשים שלמדו כאן זה מקדם המכירות הטוב ביותר. אנחנו לא חברת כח אדם אבל אנחנו נמצאים בצומת שאנחנו שומעים הרבה על מה שקורה בתעשייה וכשאנחנו יודעים על מקומות שמתפנים אנחנו בהחלט עוזרים לבוגרים שלנו להיקלט. באתר שלנו יש מדור דרושים שאנשים יכולים למצוא עבודה.
"חלק לא מבטול מהקורסים שלנו הם למעשה גם קורסי המשך אם ניקח קורס בסיסי של ממונה בטיחות מתחת לקורס הזה מסתתרים קורסי העשרה רבים ונוספים שאנחנו מציעים. אני תמיד אומר לאנשים שבאים ללמוד כאן בשיחת פתיחה שהחתונה שלהם איתנו היא קתולית , הם לא נפרדים מאתנו אחרי קורס אחד, אותו הדבר לגבי קורס חשמלאי מוסמך שאפשר ממנו להמשיך לקורסי המשך כמו חשמלאי מתח גבוה ואחרים".
– בעצם אתם נותנים ממש מקצוע בניגוד ללימודי תארים מסוימים כמו מדעי החברה
"אני בוגר תואר ראשון בגיאוגרפיה, למדתי דרכי חשיבה ומאוד מאוד נהניתי אבל כשסיימתי את הלימודים שאלתי עצמי, אוקי לאן ממשיכים מכאן, מה אני עושה עם התואר הזה? הייתי צריך לחשב מסלול מחדש".
ליאון תושב חיפה בן הקריות לשעבר נשוי ואב ל-4 הוא בעברו קצין בטיחות בתעבורה וממונה בטיחות בעבודה. לתחום ההדרכה הגיע עוד כשסיים את שירותו הצבאי, אז עבר לשרת בענף בטיחות בצבא שם התקיימו הדרכות והכשרות ליחידות שונות בתחומי נהיגה מבצעית ונהיגת שטח שם נדבק בו לדבריו חיידק ההדרכה, והוא החל לשמש מרצה במכללות מקצועיות. המשיך להדריך מתחום התחבורה לבטיחות בעבודה וב-98' פתח את המכללה בשמה הקודם 'מסע בטוח' וכעבור שנתיים הקים את 'כרמל בטיחות'. " זו מכללה פרטית שלא מסובסדת, אין לנו גוף שעומד מאחורינו ותומך בנו כזה שנותן לנו לעשות טעויות ומשלם מחיר. ידענו ימים טובים יותר וקשים יותר אבל בסך הכל אנחנו הולכים ומתפתחים".
למידע נוסף על הקורסים שהמכללה מציעה ניתן להכנס לאתר האינטרנט שלה:
http://carmelsafety.co.il/

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY