המשפט 'זול עולה ביוקר', הוא לא רק סיסמא. זה יכול להיות רלבנטי לנעליים שנקנו בעשרות בודדות של שקלים ונקרעו כעבור שבוע, אבל זה הרבה יותר קריטי כשמדובר בתחום של בנייה ותכנון, בפרויקטים ממושכים ומורכבים שהתרשלות בעשייתם, כמו גם הצורך לתקן את הטעויות יכולה לעלות בהרבה אנרגיה, זמן וכסף. אפילו מיליוני שקלים.

מהנדס המכונות יוסי פניני, בעל משרד מהנדסים יועצים על שמו העוסק בייעוץ בטיחות לפרויקטים בבניה ותכנון מערכות אינסטלציה וכיבוי אש, יודע היטב למה בתחום שלו בפרט, צריך להשקיע כמו שצריך: "בבנייה נוצרים הרבה פעמים מצבים שהסתיימה בנייתו של מבנה, הוא קיבל את כל האישורים אבל פתאום הלקוח מגלה בו בעיה שהוא לא היה מודע אליה, למשל מערכת שלא מתאימה אז הכסף שהוא השקיע הלך לפח. אלו סכומים שיכלו להגיע למיליוני שקלים, בטח למאות אלפים. זה מה שנקרא עצה טובה שחוסכת לא מעט כסף.

"מניסיון מצטבר – ואני רואה לא מעט פרויקטים – לפעמים האמת מידה הראשונה שאנשים חושבים עליה היא שכר הטרחה של היועץ, בתחום התכנון בעל מקצוע טוב בסופו של דבר עושה את העבודה וחוסך עוגמת נפש שיכולה להיווצר בגלל שטופלת על ידי בעל מקצוע שהוא פחות טוב.".

משרד יוסי פניני מהנדסים יועצים הוקם בשנת 2000. זהו משרד מהנדסים מהגדולים בארץ המעסיק כיום 48 עובדים ופועל בשלושה תחומי עניין עיקריים: תכנון מערכות אינסטלציה (כולל את כל ה'זורמים' למיניהם כמו  גזים, מים, מערכות ביוב וניקוז). תכנון מערכות כיבוי אש וספרינקלרים, תחום חשוב אשר לו מוקדשת מחלקה משלו. לדברי פניני שהוא המנכ"ל והבעלים "בהמון משרדים אחרים תחומי האינסטלציה וכיבוי האש משולבים יחדיו, אצלנו זה מופרד כי אנחנו מתמקצעים ועוסקים בתחום מערכות אש לא רק במבנים אלא גם במערכות כיבוי מאוד ייחודיות ובמיני פתרונות של מערכות כיבוי ייחודיות שבדרך כלל אנשי אינסטלציה לא מכירים לעומק".  

המשרד נותן גם שירות וייעוץ בטיחות אש לפרויקטים של בנייה. בכל תהליך של בניית מבנה, נדרשת התייחסות של כיבוי אש לסידורי בטיחות הנדרשים בו, בהתאם לסוגו וייעודו, בית חולים למשל יזדקק לסידורי בטיחות שונים מאשר מבנה של תעשייה. "מהות העבודה שלנו זה להכיר את הפרויקט להבין את הדרישות שלו בהתאם לתקנים והדרשות הספציפיות, ולייצר תכנית בטיחות והנחיות שמועברת ליועצים בתחומים השונים", אומר פניני, "כשאתה רוצה לבנות מבנה אתה בא לוועדה המקומית לתכנון ובנייה ולרשות המקומית ומציג בפניהם אותה. הן יכולות להסכים ולהגיד שבעקרון היא מקובלת עליהן,  אבל צריך להביא אישורים מגופים שונים כמו כיבוי אש, כדי לדעת שהמבנה בטוח מסכנת שריפותועונה לדרישות הספציפיות".

הוא סיים את לימודיו בשנת 1996 והחל לעבוד כשכיר במשרד מהנדסים בתחום התכנון, כעבור שלוש וחצי שנים החליט להפוך לעצמאי. "אני מאוד אוהב את התחום הזה, מרגיש שזה הייעוד שלי, שאני יוצר ובונה דברים משמעותיים".

משרד יוסי פניני מהנדסים יועצים  מעניק שירות ללקוחות פרטיים, חברות ציבוריות מפעלים ויזמים ובין לקוחותיו הגדולים אפשר למצוא את רשות הנמלים, רכבת ישראל, צה"ל, רפא"ל וקניונים שונים ברחבי הארץ.  פניני מספר שהוא התחיל בעצם לבדו, עוד לפני 16 שנים וכעת לדבריו מאגר הלקוחות כמו גם הפרויקטים שמגיעים לעסק, גדלים מיום ליום.

fc712e1c-4268-4f82-9792-bfe80896f5ed

 

מה סוד ההצלחה שמאפשר להגיע לכולם?

"אנחנו משתדלים לייצר מערך עבודה נכון שבעצם מייחד אותנו הן במקצועיות והן ברמת השירות והמענה המקיף ללקוח. בסך הכל התחום שלנו מאוד שמרני , אני לא יכול להגיד שאני מפרסם עצמי בפליירים, בדרך כלל מגיעים אלינו דרך המלצות, ממש כמו ברפואה או עריכת דין והלקוחות נשארים אתנו שנים.

"הקשר שלי הוא לא רק מול לקוח מתמשך אלא מול אנשים שנוגעים בפרויקט, למשל אדריכל שהגיע אלי במסגרת עבודה קודמת ששנינו היינו מעורבים בה ועכשיו רוצה שנעבוד יחד על פרויקט חדש. אנחנו משתדלים לעשות את המקסימום  כל הזמן, כדי להשאיר רושם טוב על אנשי קשר  פוטנציאלים בכל פרויקט שאנחנו מעורבים בו. אני תמיד רואה כבר את הפרויקט הבא".

רוב עובדי החברה הם מהנדסים או הנדסאים באדריכלות בניין, הנדסת מים והנדסת מכונות. פניני מקפיד להשקיע בסביבת עבודה נכונה לעובדיו, לחשוף אותם לטכנולוגיות חדשות ולדאוג עבורם להשתלמויות, הדרכות, סיורים מקצועיים וימי כיף. "מאוד חשוב לייצר תמהיל נכון של השקעה מקצועית וחברתית, החברה היא לא רק מקום עבודה אלא גם בית. אחד המדדים למקום עבודה טוב הוא יציבות והישארות של עובדים ואצלנו אין כמעט תחלופה של עובדים".

מה מייחד אתכם מול המתחרים?

"תכניות ברורות, מדד הצלחה של למעלה מ-90 אחוז בהגשת פרויקטים לאישור של גורמים שונים. אנחנו עובדים מול רשויות כמו כיבוי אש, תאגיד המים ומשרד הבריאות אז אנחנו מקבלים מהם את ההיזון החוזר לגבי מקצועיות ושירות. כשאומרים יוסי פניני ברשויות  זה פותח דלתותמרגיע. לי יש קשרים אישיים ואישיים עם רשויות ובעלי תפקידים. אנחנו מנהלים סדר גודל של מאות פרויקטים בשנה ונחשפים לסוגי פרויקטים שונים, מה  שמעשיר את הניסיון והנגיעה שלנו בהמון המון תחומים. אנחנו UPDATE  לטכנולוגיה ואם נתקלנו בבעיה אנחנו יודעים להקיש את זה מהר לפרויקטים הנוכחיים ועתידיים".

3 COMMENTS

LEAVE A REPLY