נשר העיר היחידה בארץ שמממנת 50% מעלות המסע ללימוד השואה

החיסכון להורים מסתכם באלפי שקלים לתלמיד. העירייה גם הקימה לפני חצי שנה את "מועדון מופת" במסגרתו הניצולים מקבלים ארוחות בוקר וצהריים, טיולים ופעילויות בעלות אפסית

אבי בינמו עם גניה צוקרמן בת ה 94

נשר היא העירייה היחידה בארץ שמממנת זו השנה השלישית ברציפות מחצית מעלות המסע ללימוד השואה והגבורה עבור תלמידים תושבי העיר המבקרים במחנות ההשמדה בפולין. מדובר בחיסכון של יותר מ-2,500 שקלים להורים. ההשתתפות של העירייה במימון הביאה גם להכפלת מספר התלמידים מנשר שיצאו השנה למסע לפולין לעומת מספרם עד לפני כשלוש שנים.

יש לציין כי בנובמבר האחרון 142 תלמידי שכבת י"ב מבית הספר התיכון המקיף נשר יצאו לביקור במחנות ההשמדה בפולין, במסגרת מסע ללימוד השואה והגבורה.

כידוע, בני נוער רבים נאלצים לוותר על השתתפותם במסע החיים לנוכח העלות הכספית הגבוהה. בשנים האחרונות, גברה הביקורת הציבורית כנגד התופעה שבה רק בעלי אמצעים יכולים לשלוח את ילדיהם להשתתף במסע חינוכי וערכי חשוב זה. למרות המחאות, מחירי הנסיעה נותרו גבוהים. אלא שהנהלת העירייה החליטה שמפאת חשיבותו של המסע ותרומתו ללימודי השואה, העלות הכספית לא תהווה מכשול בפני התלמידים והוריהם, והחליטה לממן מחצית מעלות הנסיעה.

ראש העיר נשר, אבי בינמו: "מספר התלמידים מהעיר שיצאו השנה למסע לפולין גבוה כמעט פי 2 מזה שהיה עד לפני כשלוש שנים. ההסבר לכך הוא פשוט: שינוי בסדרי העדיפויות. בשלוש השנים האחרונות, הנהלת העיר הנוכחית מסייעת להורים במימון המסע לפולין ומשתתפת במחצית מהעלויות. תלמידי העיר נשר שיצאו למסע ערכי וחשוב זה שילמו סכום שנמוך באלפי שקלים במקום הסכום הרגיל שמשלמים הורי תלמידים בישובים אחרים. עיריית נשר סייעה במתן הנחה נוספת להורים שהתקשו לשלם גם את העלות המופחתת. זיכרון השואה הוא זיכרון קדוש שיש לשמרו.

"חשיבותו היא גם בבניית החוסן האנושי שלנו כאומה באמצעות דור העתיד. לכן, עיריית נשר מתקצבת את מסעה של המשלחת העירונית הממלכתית לאדמת פולין, כך שלא יהיה ילד שיד הוריו אינה משגת. חובתנו, וחובתי כראש העיר, לעשות ללא הרף, למען החדרת תודעת השואה ולקחיה".

לפני כחצי שנה הקימה העירייה את "מועדון מופת", שהוקם בשכונת בן-דור. הקמת המועדון הוא פרי יוזמה משותפת של העמותה למען הקשיש בנשר בשיתוף המחלקה לשירותים חברתיים בעיריית נשר. המועדון מיועד לניצולי שואה ובני משפחותיהם המוכרים רשמית. שרותי המועדון כוללים: הסעות הלוך וחזור, ארוחות בוקר וצהריים (כולל שישי שבת), פעילויות חברתיות מגוונות, טיולים ועוד וכל זאת בעלות סמלית של 45 ש"ח לחודש בלבד.

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY