יום האישה הבינלאומי בפתח, והדיבורים על העצמה נשית הביאו אותי לראיין אישה מיוחדת, לוחמת אמיתית, שלדעתי משקפת את העוצמה הנשית במלוא הדרה. אז התיישבתי לקפה עם חברה ותיקה ואהובה – הזמרת קים קונקשיין.

אני וקים מכירות עוד מתקופת המסיבות העליזות באלנבי 58, אז קים היתה זמרת צעירה ותוססת ששרה בסגנון הדאנס שהביא עימו להיטים רבים, אני זוכרת אותה מהופעות במועדונים וגם מהישיבות המשותפות שלנו בבתי הקפה התל אביבים. במרוצת השנים כל אחת פנתה לעיסוקיה, אני חזרתי לגור בקריות והיא המשיכה בקריירה המוסיקלית שלה בתל אביב ובחו”ל.

עכשיו כשגם היא העבירה את מגוריה לקריות, יצא לנו לדבר ולהיפגש במס’ אירועים, מה שהוביל בסופו של דבר לישיבה משותפת נוספת שלנו בבית קפה, הפעם בקריות.

אז הנה אנחנו, יושבות בבית קפה, ואני מגלה את קים בגרסה משופרת, בשלה, בוגרת ונבונה יותר. הדבר ניכר גם בחומרים המוסיקליים שהיא משחררת, הקול שלה נשמע צלול יותר, השירים עמוקים יותר, כאלו שנוגעים ומלטפים את הנשמה, תענוג צרוף למאזינים.

ישנה הרגשה שבחרת בכיוון מוסיקלי אחר ממה שהכרנו בעבר, מה הביא לשינוי הכיוון ?

"התבגרות, ככל שאת מתבגרת את רוצה להוכיח לעולם שאת לא גימיק חולף, אלא כיוצרת שתישאר פה לזמן רב, חשוב לי להביא לידי ביטוי צדדים אמנותיים נוספים שהקהל טרם הכיר אצלי."

מתי אנו צפויים לשמוע חומרים חדשים שלך ?

"כל הזמן אני משחררת שירים חדשים, השנה לקח לי קצת יותר זמן כיוון שאבי ז”ל נפטר, אני ממשיכה לאסוף חומרים ומקליטה כל הזמן, מאמינה שבעתיד הקרוב אשחרר שירים חדשים, יהיו הפתעות."
עולם האמנים בישראל עובר תהפוכות בעיקר על הרקע הפוליטי, איפה את רואה את עצמך בתוך זה ?

"אני מקבלת כל אדם באשר הוא, ללא קשר להיותו ימני או שמלאני, יהודי או ערבי, אני חושבת שכיוון שלאמנים יש קהל רב ומגוון ויכולת להוביל דעת קהל ולהשפיע, עדיף שישמרו את דעותיהם הפוליטיות לעצמם."

לרגל יום האישה הבינלאומי, מה המסר שלך לנשים ?

"תאהבו את עצמכן, תהיו גאות בעצמכן, אפשר להתקדם בחיים גם ללא עזרת גברים."

ואם בנשים עסקינן, אי אפשר להתעלם שהמצעד השנה הוא בסימן נשים, מה המסר שלך לנשות הקהילה ?

"אני שמחה שהשנה בחרו בנשים, שלא יחשבו שקהל הנשים בקהילה הן  רק “נהגות משאית”, ישנן נשים רבות שמביאות את הנשיות שלהן לידי ביטוי. תהיו מי שאתן, לא להתבייש, לא ללכת אחר תכתיבים של אנשים, תחיו את חייכן כפי שאתן רוצות ותהנו מכל רגע. ברגע שטוב לכן עם עצמכן, יהיה טוב לכל העולם."

לסיכום, איך היה לך המעבר מתל אביב לקריות ?

"יש לי פה את השקט היצירתי שלי, כיף לי פה מאוד, הכרתי חברים חדשים וחידשתי קשרים עם אנשים שלא ראיתי שנים. השקט והשלווה מאוד נעימים לי, הכנות והמשפחתיות של האנשים בקריות קוסמת לי, וזאת בניגוד מוחלט לצביעות שחוויתי בתל אביב."

יום האישה שמח !

תמונה קים קונקשיין
צילום: בן לאון
איפור ושיער: קים קונקשיין

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY