כנס ייחודי שיתקיים ביום שישי הקרוב בחיפה יבחן שיטות טבעיות להעצמת הריפוי וההחלמה ממחלת הסרטן. בין המרצים באירוע יהיה גם ד"ר גיל יוסף שחר, המנדב מספר עצות חשובות  ולא ממש ידועות של הרמב"ם

בשנים האחרונות עלתה המודעות ליתרונות של השיטות הטבעיות לריפוי ולהחלמה מסרטן במקביל  לטיפול הרפואי הקונבנציונלי. מחקרים רבים ועדויות של מבריאים מהארץ ומהעולם מראים כי בגוף טמונות יכולות ריפוי המועצמות כאשר המבריא מודע להן ופועל להביאן לידי ביטוי.

בכירי הרופאים והמומחים ירצו בכנס 'תעצומות בחיפה', שיתקיים ביום שישי 26.2 בין השעות 14:15-9:00 בתיאטרון חיפה, והמיועד לכל מי שמחלת הסרטן נגעה בחייו – מבריאים, בני משפחה ומלווים, כמו גם לקהל הרחב המעוניין להרחיב את ידיעותיו בתחום ולהקפיד על בריאותו לאורך זמן.

הוצאת ספרי הבריאות פוקוס והפורטל לתזונה בריאה Eatwell חברו עם עמותת "תעצומות", המעניקה בית למתמודדים רבים הלוקחים אחריות על בריאותם ומבקשים לבנות לעצמם תכנית הבראה מקיפה ואישית, ליצירת כנס מיוחד בנושא שיטות טבעיות להחלמה מסרטן.

לדברי רות רואי-ויינשטיין, מקימת עמותת 'תעצומות, "אין שיטת ריפוי אחת המתאימה לכולם, אין סיבה אחת להופעת המחלה ואין דרך אחת להתמודד עמה.  לנו ניתנת זכות הבחירה, לחלום את בריאותנו ולחוללה מחדש בזכות מינוף שימוש בחכמת הגוף והקניית כלים להרדמת הסרטן".

ד"ר גיל יוסף שחר (M.D), מומחה לרפואה תזונתית ומנהל המרכז לרפואת הרמב"ם אומר כי הרמב"ם, הרופא היהודי הדגול האמין עוד לפני שנים, כי לגוף יש יכולת עצומה לרפא מחלות וברוב המקרים, רק צריך לא להפריע לו.

"המצב כיום, בו לחולי סרטן לא ניתנת כל הדרכה תזונתית ולא פעם הרופא המטפל אף אומר להם משפט כגון: 'אתה יכול לאכול מה שאתה רוצה, זה לא באמת משנה'  הוא מצב אבסורדי לא רק על פי גישתו של הרמב"ם, אלא גם על פי ממצאי המדע העדכניים ביותר. הקשר בין תזונה לבריאות מוכח כיום למעלה מכל ספק ומתועד באלפי מחקרים מדעיים. לצערנו, הרופאים הקונבנציונליים הכשרה מועטה מאוד בנושא חשוב זה, אם בכלל. התזונה במקרה של מחלת הסרטן יכולה להיות לא פעם הגורם שיכריע את התוצאה של המלחמה בגידול", אמר ד"ר שחר.

 "על פי הרמב"ם", ממשיך לספר  ד"ר שחר, "לכל מחלה יש כמעט תמיד גם שורש נפשירגשי. לשיטתו, איזון הנפש  כולל תיקון המידות ושהיה תמידית במצב של שמחה. בתיקון המידות הכוונה היא לתקן בנפש רגשות כגון כעס, תסכול, קנאה, שנאה, גאווה, מירמור, פחד ודאגה. זאת יעשה על ידי קריאה בספרים שעוסקים בנושאים של תיקון המידות כי עצם הקריאה  משפיעה על הנפש, גם אם לא מתרגלים שום דבר. העצה השנייה שלו היא להיות בקרבת אנשים שהם מתוקנים במידות שלהם שכן לחברה יש השפעה עצומה על האדם".

"מבחינת תזונה", מוסיף דוקטור שחר, "הרמב"ם מזהיר את האדם לא להיות שבע, כי אם הקיבה מלאה, העיכול של הסעודה לא יהיה עיכול טוב. המזון לא יעבור פירוק אופטימלי ולא נספוג ממנו את כל מה שהיינו יכולים לספוג. יתרה מזאת, מזון שלא עבר פירוק מלא, הינו רעיל עבור הגוף והוא עלול לעורר את מערכת החיסון כנגדו ובעצם לפתוח "חזית נוספת" איתה מערכת החיסון צריכה להתמודד.

"לסיכום, אם צריך לומר מהו הכלי הטיפולי העוצמתי ביותר שהרמב"ם היה משתמש בו, אלו ללא ספק המילים. לא רק ההדרכה התזונתית אלא בעיקר מתן המוטיבציה לביצוע השינויים הנדרשים, יצירת אופטימיות אצל המטופל ואמונה שלמה בהחלמתו. אלו חשובים לא פחות ואולי אף יותר מהכימותרפיה בהם משתמשת הרפואה המערבית".

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY