למרות הנכות והמגבלות: נולדה עם שיתוק מוחין אך יצרה תערוכה משל עצמה

מיכל רחמים נולדה עם שיתוק מוחין, אך המגבלה לא עוצרת מבעדה לכבוש את כל היעדים. בימים אלה מוצגת תערוכת צילומים שלה בגלריית אבא חושי בחיפה, בשם "האור ואני בטבע", אותה היא מקדישה לאחיה שנפטר בטרם עת. "המצלמה מאפשרת לי לברוא עולם, כפי שאני מאמינה שהוא צריך להיות ובכך להוכיח לכולם שאפשר להתגבר על כל מכשול", מספרת מיכל.

מיכל רחמים, בת ה-42, נולדה עם שיתוק מוחין ומסתייעת בכיסא גלגלים. מזה כ-14 שנים שהיא מתגוררת בבית קסלר של עמותת איל"ן בחיפה, המאפשר עבורה חלופה ובחירה לשינוי דרך חיים ולתקוות חדשות.

לפני מספר שנים איבדה את אחיה גדעון שנפטר בטרם עת, האובדן שלו, כך מעידה מיכל, שינה לה את החיים ואף גרם לה ללכת בדרך שכל כך אהב ולפתח את תחביב הצילום: "הצילום עבורי הוא כלי טיפולי שמסייע לי להתמודד עם הקושי והכאב וזו גם הדרך שלי להנציח אותו", מספרת מיכל שמזה כשנתיים מצלמת ומקפידה על שיעורי צילום מקצועי.

מתוך התערוכה של מיכל
מתוך התערוכה של מיכל

"אני מאוד אוהבת לצלם בים ובעיקר נופים. לפני כשנה ערכתי את התערוכה הראשונה שלי בבית קסלר של עמותת איל"ן שמסייעים לי רבות. התערוכה עסקה בעיקר בפרחים ומאז הצבתי לעצמי יעד – בכל שנה ליצור תערוכה שונה ומיוחדת בה אני חושפת את תחושותיי בעזרת החברים בבית קסלר והמשפחה אשר עזרו לי להקים את התערוכה", מוסיפה מיכל ומדגישה כי "אני מוכיחה לעצמי וגם לסביבה שאפשר להתמודד עם כל מגבלה וזהו מסר חשוב מאוד שאני מקפידה להעביר גם לדורות הבאים בהרצאותיי בבתי הספר בעיר חיפה. האתגר הגדול שלי כצלמת הוא להצליח לצלם למרות ההתמודדויות הפיזיות הקיימות בעניין. על אף שאני יושבת על כיסא גלגלים, אני מוצאת דרכים מיוחדות להביע את רגשותיי ומחשבותיי העמוקים. הצילום הוא הכלי שלי להעביר מסר בשפת הצילום הנגישה לכל. המצלמה מאפשרת לי לברוא עולם, כפי שאני מאמינה שהוא צריך להיות ובכך להוכיח לכולם שאפשר להתגבר על כל מכשול".

תערוכת הצילומים "האור ואני בטבע", תוצג בבית אבא חושי החל מיום ראשון ה-14.5 למשך חודשיים, בימים א'-ה' בין השעות 17:00-20:30, הכניסה הינה חופשית ללא עלות.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY