הפרס האמיתי: להתארח בבית הנשיא

נויה הררי, תלמידת תיכון בית חינוך "דרך רוח" מחיפה, זכתה בפרס מכון ון ליר על עבודת הגמר שלה במדעי הרוח, אז לא רק שהיא חכמה וכשרונית אלא גם עכשיו זכתה להתארח בבית הנשיא ראובן (רובי) ריבלין. תכלס, מגיע לה

במסגרת הזכיה, נויה גם זכתה בסך 4000 שקלים על עבודת הגמר שלה במדעי הרוח בהיקף של 5 יחידות לימוד. שזה לא מעט בכלל. נושא עבודתה הוא ה"גאגא" (שיטת המחול שפיתח אוהד נהרין) כרעיון פמיניסטי, והוא נולד כתוצאה מעיסוקה רב השנים של הררי במחול.

פרס ון ליר מוענק זו השנה הרביעית בשיתוף עם ארגון "דרך הרוח", על רקע השחיקה ההולכת וגוברת במעמדם של מדעי הרוח ומיעוט הסטודנטים המבקשים ללמוד בפקולטות למדעי הרוח, ועל מנת לעודד כתיבת עבודות גמר בתחומי מדעי הרוח בבתי הספר העל יסודיים. זהו הפרס היחיד המוענק בארץ לעבודות גמר בכל תחומי מדעי הרוח.

שתי המטרות העיקריות של הפרס הן קידום מדעי הרוח בקרב הדור הצעיר, ופיתוח חשיבה ביקורתית אצל התלמידים הנגזרת מכתיבת עבודת גמר מורכבת כל כך.

השנה הוגשו לתחרות כ-70 עבודות בתחומים שונים של מדעי הרוח, לרבות בתחומים: ספרות, היסטוריה, תנ"ך, לשון, מחשבת ישראל, פילוסופיה, יהדות, ספרות ערבית, שפה ולשון ערבית, דת האסלאם, אמנות, קולנוע ומוזיקה.

תלמידים מכל רחבי הארץ, בנים ובנות, מכל פלחי האוכלוסייה במדינת ישראל, הגישו השנה את עבודותיהם לתחרות, ומלאכת בחירת העבודות המצטיינות היתה לא פשוטה.

וועדת השיפוט, שכללה חוקרים ואנשי אקדמיה בכירים, בחרה מתוך העבודות שהוגשו חמש עבודות הראויות להערכה מיוחדת שזכו בציון לשבח, וארבע עבודות נוספות מצטיינות באופן מיוחד נבחרו כזוכות בפרס כספי העומד על סך של 4,000 ש"ח עבור כל כותב/ת.

תשעת התלמידים הזוכים, ביניהם הררי, התארחו ביחד עם משפחותיהם, בבית הנשיא ראובן (רובי) ריבלין. קודם לכן נערך להם סיור בבית הנשיא. ריבלין שיתף את הנוכחים ברושם העז שהשאירו עליו מוריו, ביניהם המשורר ז"ל יהודה עמיחי, שהיה המורה שלו לספרות, והדגיש את החשיבות של מדעי הרוח, לצד המדעים המדויקים.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY