החיים על פי יעל

נחשפת. יעל לבנטל. צילום: ענבל מרמרי

השחקנית יעל לבנטל המוכרת לרבים מסדרות הטלוויזיה כמו "החיים זה לא הכל ומהופעותיה בתאטרון, יוצאת עכשיו במופע סטנד אפ משלה אתו תופיע בשבת הקרבה בתיאטרון חיפה. בראיון מצחיק ביותר היא מספרת על הילדות בירושלים, החיים בחיפה ולמה היא מתעקשת להראות את האמת המפוכחת, גם על חייה הפרטיים

בשנים האחרונות יעל לבנטל כבר מוכרת בכל בית. די להזכיר את סדרות הטלוויזיה בהן השתתפה ביניהן 'החיים זה לא הכל', 'אחורי החדשות', 'לא לפני הילדים', כיכובה בהצגות התיאטרון בבית לסין 'חתולה על גג פח לוהט' ו'ארוחת פרידה'. עכשיו היא מוציאה לאור מהלך עליו היא כבר עובדת שנתיים: מופע סטנדאפ משלה בשם 'החיים על פי יעל לבנטל'.

היא הייתה ילדה ירושלמית משכונת קרית יובל, "המרכז המסחרי של השכונה נראה בעיני כמו מרכז העולם. מאד התפלאתי כשגיליתי שהוא לא", היא מספרת בחיוך. את בית הספר היסודי העבירה בביה"ס ליד"ה. בהמשך למדה בניסן נתיב בירושלים. "שיחקתי בירושלים כמה שיכולתי, עד שערב אחד פתחתי מקומון ירושלמי וגיליתי שאני משחקת בכל התיאטרונים האפשריים בעיר- בחאן, בז'ראר בכר ובתיאטרון הבמה. זה נראה היה כמו זמן טוב לעבור לתל אביב". בתל אביב הקימה עם חברות קבוצת בנות שהקדימה את זמנה בהופעות ייחודיות, "עשינו מערכונים שכתבנו ומשם הכל נפתח להופעות בתיאטרון וטלוויזיה".

נחשפת. יעל לבנטל. צילום: ענבל מרמרי
נחשפת. יעל לבנטל. צילום: ענבל מרמרי

'החיים על פי יעל לבנטל' זה לא שם של סרט, וגם לא הצגת תיאטרון איתם היא כה מזוהה. יעל לבנטל במהלך בו היא שוברת את תקרת הזכוכית שלה מהשחקנית העסוקה והמוערכת בתיאטרון ובטלוויזיה. בעידן הרשתות החברתיות, כשכולנו גאים להציג חיים מושלמים, לבנטל מעזה להסתכל על החיים בראיה מפוכחת, כנה חושפנית ומצחיקה. במופע לבנטל מביאה לבמה את חייה, ובעצם את החיים של כולנו, כמו שאנחנו לא מעזים להודות שהם באמת. "זה מופע סרקסטי, קומי מנקודת מבטה המקורית של אישה, שחקנית, בת זוג, נהגת, שורדת, מפיקה ואם שבעצמה נשארה ילדה", היא אומרת.

חיפה בשביל לבנטל היא כמעט כמו ירושלים עיר הולדתה. הסבתא, הדודים ובני הדודים שלה גרים שם. "חיפה היא פיסת ילדות מאד משמעותית שלי. אומנם גדלתי בירושלים אבל כל המשפחה המורחבת שלי בחיפה, כשהייתי ילדה, היו שמים אותי על מונית שירות בירושלים ומישהו בא לקבל אותי בחיפה. אני מרגישה חצי חיפאית. כל מה שאני יודעת על ים, גלים ומים מלוחים למדתי בחיפה. כל חופש מהלימודים אני הייתי מבלה פה. וחוץ ממשפחתי החיפאית אני קשורה לגמרי גם למקומות ומוסדות תרבות ובילוי חיפאיים.
"סבא וסבתא שלי גרו בהדר וחרשתי את כל הגלידריות, קונדיטוריות בהדר. את כל סרטי הילדות שלי ראיתי בקולנוע עצמון וארמון בהדר- הלהקה, קונילמל. לסבא שלי הייתה חנות לשמיכות וכריות בעיר התחתית. כשהיה חם היינו הולכים להצטנן במזגן של המשביר. ליד המשביר הייתה גלידריה עם וופל דו ראשי! אתם מתארים לעצמיכם מה זה בשביל ילדה ירושלמית? האימה שלי הייתה המלתחות של הנשים בחוף השקט..היו שם נשים עם ציצים עצומים ופחדתי שזה מה שקורה בסוף לכולן… ", היא צוחקת.

לדבריה, למרות הניסיון המקצועי הרב שלה, היא מרגישה שהופעת הסטנדאפ החדשה היא שלב מאד משמעותי בהתפתחותה הן המקצועית והן האישית: "בניגוד לפעמים בהם אני עומדת על הבמה בהצגה בתיאטרון או משתתפת בסדרת טלוויזיה, כאן הטקסטים הם שלי, מנקודת המבט שלי- אישה, שחקנית ואם בישראל. כמובן גם על זוגיות: על כמה חשוב לריב, אני יודעת שהרצון בדרך כלל הוא לזוגיות רגועה, אבל אני לא בודהא. אני כבר הודעתי לבעלי שאם לא נריב מספיק אני אתחיל לריב מהצד, ואני גם אומרת לו בכנות, לפני כל שיחה שחלק מהשיחות מוקלטות לצורך בקרה ושיפור איכות השירות".

כמו רבים מהסטנדאפיסטים אשר מספרים רבות על מאבקי הכוחות בין גברים ונשים ועל ניסיונם האישי מהבית, לבנטל משתפת לא מעט ממה שקורה אצלה במשפחה הפרטית: "התמזל מזלי וזכיתי בבן זוג מהאגדות, שאוהב לגדל ילדים והוא גנן בגן ילדים, ובילדים הכי מתוקים בעולם. ומה שיפה גם בבן זוג נהדר וגם בילדים מתוקים זה שהם יכולים לעלות על העצבים ולייצר רגעים איומים, שיכולים נורא להצחיק אנשים אחרים. ילדים של אחרים אגב, זה לא חמוד בכלל! גם שלך לא תמיד.
"ילדים היום תפסו תחת ולא מפחדים מכלום. אני קונה לילדה גלידה ומבקשת לק, מה היא אומרת לי ? לא! אני אומרת לה 'תני לי לק קטן' והיא אומרת בתגובה שהיא לא אוהבת 'מפה לפה', כאילו איזה הומלס ביקש ממנה עכשיו לק. שהם מתוקים כבר אמרתי?".

מופע הסטנדאפ של יעל לבנטל יעלה ב-26.3 בתיאטרון חיפה, בשעה 20:30. רכישת כרטיסים אפשרית באתר פשבר. קטעים מן המופע ניתן לראות בקישור הזה: https://www.youtube.com/watch?v=Pmhcmx9SC6M

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY