איך מתחילים לסכם סוף שבוע ארוך שכזה בספורט החיפאי?

מה לעזאזל קורה לקבוצת הכדורגל של העיר שהביאה בעבר גאווה לקהל המקומי, לאחר שנים שסבלנו את הלעג מהעיר בל הפסקה שהדבר הטוב היחיד בחיפה הוא הכביש לתל אביב הייתה גאוותינו על הספורט לסוגיו. והנה חשכה ירדה על העיר ולא בגלל שעון החורף.

בשבת הדרימה הפועל חיפה לפתח תקווה להתמודד באצטדיון המושבה מול קבוצת הלוזונים אשר שכחו זה מכבר טעמו של ניצחון. קבוצה כבויה, חסרת ביטחון בעליל, ומה היא מקבלת? קבוצה מבוהלת אשר המאמן החדש אלי כהן מציב מערך משונה לקבוצה שזקוקה לניצחון כאוויר לנשימה. להעלות חלוץ אחד בודד במשחק כל כך גורלי כשאין מאחוריו מי שיזין אותו בכדורים. גם התקיפה באגפים שהייתה כה מזוהה ם הפועל חיפה כאשר דב מלול וחיים מגרלשווילי  נשארו הפעם מאחור ולא הכינו מצבים לשער. רק אחרי שהמלבסים מובילים 2-0 נזכר אלי כהן שעל הספסל יושבים מספר שחקנים שהבקיעו בעברם שער או שניים. אך כשהוא כבר זכר להשתמש בהם זה היה מאוחר מדי. ולמרות החילופים הוא עדיין שיחק בזהירות מרובה, כך שאת הכרטיס הצהוב מקבל החלוץ שלומי ארביטמן סמוך לרחבת קבוצתו. אין מישהו החפץ יותר ממני בהיחלצות הקבוצה וטעמי עמי. אבל בבקשה, לשחק למען הקבוצה בודדת לא תביא את הקבוצה לחוף מבטחים. אני עומד על דעתי שהקבוצה לא תרד. אבל בכדורגל אין מקום לבעלי מורא.

קבוצת הכדורסל של העיר הדרימה אך יותר כשהתארחה בלב המושבה, מגרשה של נס מיונה. לא הסתרתי את גאוותי בקבוצת הכדורסל אשר הישגיה גדול מסך חלקיה. שחקנים שאיני יודע אם יש להם מקום בכל קבוצה אחרת בליגת העל עושים ניסים ונפלאות בליגה הצפופה.  לעומת זאת לקבוצה המפתיעה בשנים האחרונות אשר הציגה שתי עונות נפלאות לאחר עלייתה מהליגה השנייה נראה שנגמר האוויר. צר לי ידידי אילן בן שמואל אוהד נס ציונה, חבל אבל כנראה לא תראה את קבוצת עירך בשנה הבאה בליגת העל. הכוכבים הישראלים של נס ציונה לא מספקים את הסחורה, כאשר טל דן כבוי לחלוטין ונעימי מבזבז את שניות ההתקפה בהילוכי סרק. גם הזר החדש ישן לא משתלב בקבוצה. מכבי חיפה שלטה במשחק ללא עוררין ורק הורדת המתח החל מסוף הרבע השלישי אפשרו למושבניקים לצמצם את הפער לעשר נקודות בלבד. כאשר אני בא לבחור את השחקן המצטיין אני נאלץ דווקא לבחור במאמן רמי הדר, שהכין קבוצה ברוח יחידת עלית בצה"ל. כאשר כל שחקן יודע את מקומו ותמיד יהיה מי שיחפה על האחר בעת הצורך. אין לי ספק שהצלחת המאמן לא נעלמה מעיניי הקבוצות הגדולות וצפוי לו קיץ חם של חיזורים. אני אצטער מאוד אם הוא ייעתר להצעה קוסמת כלשהי.

הביזיון הגדול של סוף שבוע זה בא דווקא מקבוצת מכבי חיפה בעלת העבר המפואר שאנו רק יכולים להתרפק עליו. תצוגה עלובה שכזו מול קבוצה בינונית כמו הפועל רעננה, תבוסה משפילה של 3-0 וירידה למקום השישי בטבלה. והם ממשיכים להלעיט אותנו בסיפורים על המקום הרביעי ואירופה. במקומכם אני הייתי מוותר על הזכות הנפלאה לשחק ביבשת הכדורגל ולבזות את עצמנו מול עולם ומלואו. בכלל ההצעה שלי למר שחר היא לעבור לשחר רמי, שם יש מושג הנקרא פריש שבו מערבבים את הקלפים כולם ומחלקים מחדש. לו הדבר היה בידי הייתי משאיר את הקלפים דקל רינן ונטע לביא אצלי ומוותר על האחרים. מקווה שאלו ימצאו קבוצות אחרות ויחלמו בלילות על המשכורת שקיבלו מהקבוצה מהכרמל.

 

שוער בית"ר ירושלים בוריס קליימן ספג חפצים שנזרקו לעברו מיציע אוהדי סכנין. בין החפצים הייתה גם נעל. קליימן אמור להיות גאה שהוא ברשימה אחת עם הנשיר בוש ונשיאת בית המשפט העליון לשעבר עדנה ארבל שספגו אף הם נעל. יותר ממה שזה מצביע ע ל השוער זה מצביע על עניות אוהדי הכדורגל במגזר הערבי.

פורים שמח לעם ישראל

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY