קורס חדש יכשיר סטודנטים להיות יזמי התחדשות עירונית

מועדון הנדל"ן של אגודת הסטודנטיות והסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה משיק בקמפוס חיפה קורס חדש להכשרת יזמים ומנהלי פרויקטים של התחדשות עירונית ותמ"א 38

בימים אלה יוצאת אגודת הסטודנטיות והסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה – במסגרת מועדון הנדל"ן שלה – ביוזמה חברתית חדשה: קורס הכשרה לעבודה כיזמים וכמנהלי פרויקטים בתחום התחדשות עירונית ותמ"א 38. הקורס יועבר החל מה-6.9 בקמפוס חיפה וגם בקמפוסים נוספים של האוניברסיטה הפתוחה על ידי קבוצת "נדלניסט" שבראשה עומד דדי חממה, בוגר האוניברסיטה הפתוחה.

הקורס מיועד לסטודנטים, המעוניינים להפוך לאנשי נדל"ן יזמים ומנהלי פרויקטים וגם ללמוד את התחום באופן מקצועי ומקיף ולזהות את העסקה הנכונה והרווחית ביותר עבורם ולהוציאה לפועל. המשתתפים בקורס ירכשו את הידע והכלים הדרושים להפוך למומחים וליזמים בתחום ההתחדשות העירונית, כולל פרויקטים של תמ"א 38. בסיום הקורס יקבל כל מי שיסיימו בהצלחה תעודת בוגר יזמות וניהול פרויקטים בהתחדשות עירונית מטעם מועדון הנדל"ן וקבוצת נדלניסט.

סגן יו"ר האגודה רועי אדמוביץ' מסביר כי לפרויקט יש מטרה חברתית: להכשיר מקרב הסטודנטים את דור היזמים הבא, שיוביל לעלייה משמעותית במספר הפרויקטים של תמ"א 38 והתחדשות עירונית ברחבי הארץ – וכפועל יוצא מכך להגדיל את היצע יחידות הדיור בשוק הנדל"ן בישראל. אדמוביץ': "מועדון הנדל"ן הוקם במטרה להכשיר את דור היזמים הבא. להעניק לסטודנטים בדיוק את הידע הרב החסר לרבים כל כך בתחום ואף להכשירם לקראת עיסוק של ממש בתחום, אבל המטרה העיקרית שלו היא לחבר בין הסטודנטים. אנחנו פועלים במרוץ כנגד הזמן – תמ"א 38 שאמור לתת מענה כנגד רעידות האדמה ולהכין את הבניינים הישנים למקרים כאלה".

על מנת להוציא את הקורס אל הפועל, גויסו כמה מהמומחים ואנשי השטח הטובים ביותר בתחום ובראשם דדי חממה וקבוצת נדלניסט בראשותו, שמתמחה בפרויקטים של ההתחדשות עירונית וחברת "המרכז ללימודי נדל"ן" של הקבוצה. ההכשרה תכלול 12 מפגשים בסך כולל של 48 שעות אקדמאיות, ותשעה מרצים מקצועיים ובהם: אדריכל, שמאי, איש מימון, עו"ד, יזמים ומומחים אחרים בתחום. המשתתפים בקורס יזכו להכיר את תכנית המתאר הארצית (תמ"א) 38 על כל תיקוניה, ולהבין את התהליך המלא על כל שלביו בביצוע פרויקט מסוג זה.

בנוסף, יתורגלו בקורס פרקטיקות כמו: בדיקת תיק בניין ברשות מקומית, הוצאת נסח, צו ותקנון מלשכת רישום מקרקעין (הטאבו) והסקת מסקנות מהלימוד התיאורטי והעבודה המעשית. במועדון הנדל"ן ובנדלניסט מבטיחים גם להעניק לכל משתתף בקורס ליווי למשך שנה עסקאות בתחומים עסקיים נוספים כמו: שירותי השמה לבוגרים, גיוס ועתודה ניהולית למתאימים, , פגישת ייעוץ להקמת עסק ופתיחת תיק עוסק מורשה – ללא עלות כספית, שירותי הנהלת חשבונות מוזלים והקמת אתר אינטרנט שיווקי במחיר מוזל.

1 COMMENT

LEAVE A REPLY