חברי הילדות ואנשי העסקים סמי זחלאווי וסמי סיאם, שניהם כבר לא בני 20, חלמו במשך שנים לפתוח מסעדה בחיפה. כשהשף והבן ג'ורג' זחלאווי הצטרף, הם לקחו חצר נטושה והפכו אותה לסאלוט (salute) ביסטרו בר – מסעדה איטלקית ואותנטית. "אני לא עושה את זה בשביל הכסף אלא כדי שאנשים יהנו", אומר ג'ורג'

פתיחת המסעדה הייתה חלום ישן של אנשי העסקים סמי זחלאווי החיפאי וסמי סיאם, חברי ילדות שבמשך שנים שאפו לפתוח מסעדה איטלקית אותנטית בעיר התחתית, כזו שלדבריהם תהיה מסוגלת לתת מענה קולינארי לקהל הישראלי והתיירים שלמרבה השמחה אנחנו רואים יותר בחיפה.
"אני עובד במשך שנים כסיטונאי מזון באזור חיפה, אוהב את עבודתי אבל תמיד חלמתי לפתוח מסעדה ומימשתי את החלום כשבני ג'ורג' עודד אותי והבטיח שיבוא לעזור ולנהל את המקום", אומר זחלאווי.
כאמור מנהל המסעדה והשף שלה הוא ג'ורג', 'הדור השני' לבית זחלאווי, בחור צעיר ושאפתן שבעבר היה גם שף במסעדות 'וניה' ו'סינטה בר' הפופולאריות ועכשיו השתדרג לכדי ניהול ופיקוד על המנות בסאלוט. "אני לא עושה את זה בשביל הכסף אלא כדי שאנשים יהנו מהמקום וירגישו בבית. זו מסעדה שמשדרת אותנטיות שקט ושלווה, המגיעים לכאן מנותקים מכל העולם, נכנסים לשקט כשכזה ואי אפשר שלא להנות כך".

009

ביחד עם מנהל המסעדה נביל זועבי שהוא גם האדריכל שלה, הם לקחו את המבנה שהיה מכולת מוקפת בחצר נטושה ומלאה בגרוטאות והפכו אותו למקום קסום לחלוטין. "ראינו שיש כאן פוטנציאל", הם אומרים, "היה לנו מאוד חשוב גם שהמסעדה תהיה בעיר התחתית כי אנחנו מאוד מאמינים בה ורוצים שהיא תמשיך להתפתח, המטרה שלנו שכולם יהנו, יאכלו וירגישו את המקום". המסעדה ממוקמת לצד מבני אבן היסטוריים עתיקים ועוצבה כאמור ע"י האדרכל זועבי שלקח את החצר והפך אותה למתחם נעים, רומנטי ועטוף הרמוניה של טבע, אבן, עצי דקל וזית ברוח טוסקאנה.
השף ג'ורג' נהנה לפרט על האוכל , שהוא איטלקי עם נגיעות של מסביב לעולם, כולל השפעות מהמטבחים היווני, מזרחי וצרפתי. כאן תמצאו פסטות עם רוטבים בסיסיים שנעשים במקום, למשל רוטב עגנביות, או כאלו העשויים עשבי תיבול וירקות שגדלים בגינה של המסעדה , ספיישלים כמו ריזוטו חריימה, שרימפסים מצופים עם פסטו ואיולי, פוקאצ'ה עם פילה עגל צרוב ועוד.
המטרה שלנו שכולם יהנו מרגישו את המקום יחיו יהנו יאכלו בחמישי התקיימה השקה חגיגית ונוצצת של salute bistro bar אליה התקבצו כ-250 אנשי חברה, עסקים,חברי מועצת עיר , תקשורתנים ושאר סלבס מקומיים או כמו ששבתאי החביבה מגדירה זאת "השומנה וסלתה של חיפה, קריות, עכו ונהריה", ביניהם אנשי עסקים וחברה, תעשיינים, נשות חברה וקריירה, עורכי/ות דין חברי מועצת העיר ונציגים בכירים מהתקשורת הארצית והמקומית האורחים נהנו מהמטעמים המופלאים של השף ג'ורג' זחלאווי, שכללו סלט סלמון, קציצות עוף עם וואקמולה בסירופ פירות יער, טרטר עגל מוחמץ בחומץ בן יין, קלאמרי צרוב על הפלאנצ'ה ברוסקטות עם גבינות עיזים, קינוח מלבי מדהים ועוד מנות אנינות, אכוהול משובח, יינות איטלקים וקוקטיילים.
זמיר נגן הסקסופון הנעים בנעימות הלקוחות מהסרטים, צמד זמרים פצחו במוזיקה איטלקית רומנטית, ואומן החושים אלאדיני הגדול הצליח להדהים את הקהל בקסמי שולחן, ולפינאלה אייש את עמדת הדי ג'יי במוזיקת עולם. בין החוגגים: רחלי וגבי בן גלים, ליאורה ודניאל בירנהק, מירי ואבישי בן שושן, עו'ד לימור מגן ויוסי פלד, רונית קיטאי יפה וניסן גביש, אימאן ועו'ד חסן בסטוני, סיוון בראונר, סופי נקש, קולט ממן, זאזא כהן, ד'ר סיגלית גוסטר, אבנר מכטינגר רואה חשבון שמעון שראל, פרדי מאליק,אושרית ומשה פיסו, שרית גולן, גל שטרק, דפנה בארי, עו'ד שרין סולן, עו'ד ענת זיסמן גוטמן ועו'ד ארן אמיר, זאזא כהן,ענבל אלנקווה, שרון פימה, עדי ורחל וייצמן, אושרית ומשה פיסו, נאווה וקובי זלצמן, מירי שוורץ ועודד שושני, אילנה כספוב, עופרה שי, אהובה מאיר זינגר אוסנת טוכמן, נורית הרפז, דלית וקורל מילשטיין עו'ד סופי ספקטור, מירב ורני וינטרמן, לי כץ, אביטל ויקב מגן חנה איל

1 COMMENT

LEAVE A REPLY