מתקנים את העולם

שנה של עשיה חברתית ענפה של תלמידי מתחם מטו"ס סוכמה במפגש מרגש של התלמידים עם האלוף במילואים דורון אלמוג.

 דורון, בוגר בית הספר, סיפר לתלמידים על בנו ערן ז"ל, שנולד עם מוגבלויות קשות. בשפתו החדה והרהוטה הציג את סיפור חייו, של ערן – כלוא בתוך גופו, בחוסר יכולת מוחלטת לבצע בחירה כלשהי בחייו.

מטו"ס, בית הספר למדע טבע וסביבה פועל מזה שנים לטובת הקהילה החיפאית. ממעונות לילדים בשכונות הפריפריה, דרך בתי ספר לחינוך מיוחד, עמותת "לקראת שבת" ובארגונים נוספים.

השנה התווספה לעשיה גם פעילות עם עמותת עלה נגב במסגרת מיזם "תיקון עולם", ששם לו למטרה לקרב, להכיר ולהיות מודע לאתגרים העומדים בפני אנשים עם צרכים מיוחדים. במהלך שנה רצופת אירועים משמעותיים אותן הובילו נעמה חרדק ומיכל ישראלי, מורות בכירות בסניף התקיימו הפעילויות הבאות:

במרוץ חיפה הובילו תלמידי מטו"ס את תלמידי בית ספק "אופקים".

ביום המודעות לאנשים עם צרכים מיוחדים התקיים ערב "צמ"ד בסלון".

תלמידי שכבת ט' נפגשו בקבוצות בבתים של תלמידי השכבה עם בני משפחה של אנשים בעלי צרכים מיוחדים, או עם האנשים עצמם.  המפגשים היו מרגשים מאוד ומעוררי השראה. התלמידים הכירו את המורכבות, האתגר וההתמודדות השונה שלהם ושל בני משפחותיהם.

ערכנו היכרות עם אנשי מרכז השמה של עמותת אלווין, אנשים בעלי צרכים מיוחדים שעובדים במרכז תעסוקה שמיועד עבורם. שם הכירו את שולי, אישה העובדת במטבח שמעולם לא חגגה יום הולדת.

הילדים הרימו את הכפפה וביום הולדתה ה – 40 עשו לה מסיבת הפתעה מרגשת – וחגגו בריקודים, בשירים, בממתקים, במתנות ובברכות.

טיול משותף עם אנשי מרכז ההשמה של "עמותת אלווין". הכנת פיתות, יצירה, משחקים שירה והליכה במסלול מונגש המתאים לצרכיהם.

מפגש עם במאי הסרט "אח שלי גיבור" המספר על מסעם להודו של זוגות אחים עם תסמונת דאון.

פעילות עם עמותת "נגישות ישראל" לטובת העלאת המודעות לאוכלוסיות עם מוגבלות.

בת אל קטורזה אחראית ההתנדבויות ב"תיקון עולם": "אני רואה במטו"ס שותפים מצויינים לדרך. העשיה מבחינתם אדירה ומושקעת במשאבי זמן וכסף. אין זה מובן מאליו שבית ספר פועל בצורה כזו."

זהבית זליג, מנהלת סניף מטו"ס בביה"ס הריאלי: "מתחם מטו"ס מיישם הלכה למעשה את חזון בית הספר לכוון את תלמידינו להיות בני אדם, מובילים ומשפיעים בחברה הישראלית. אני רואה בכך ערך עליון ומאמינה שלפני מצויינות לימודית, חשוב להיות בני אדם. העשייה החברתית היא חלק מסדר היום במטו"ס ואנו משקיעים בכך את מיטב המשאבים."תיקון עולם סניף מטוס 1 קרדיחט צילום באדיבות הריאלי

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY