בית הספר היסודי החדש בקריית מוצקין ייקרא על שם הנשיא החמישי יצחק נבון

מועצת העיר אישרה בישיבתה האחרונה את המלצת ועדת השמות בעניין זה. בית הספר יבנה בשכונת משכנות אומנים ובנו של הנשיא המנוח כבר התקשר לברך

משכנות האומנים. צילום מתוך קבוצת הפייסבוק של השכונה

השבוע שלח ארז נבון, בנו של יצחק נבון ז"ל, מכתב תודה לראש העיר חיים צורי בעקבות ההחלטה ובו ציין כי המועצה הציבורית להנצחת מורשת יצחק נבון ז"ל תעמיד לרשות בית הספר תכנים מגוונים מארכיון נבון, המאגד בתוכו פריטים שונים ומגוונים, כגון: תצלומים, מסמכים מקוריים, קטעי אודיו ווידאו, קטעי עיתונות ועוד.

"פריטים אלו", כתב ארז נבון לצורי, "מספרים את סיפור חייו ופועלו ארוך השנים של יצחק נבון, אשר שירת את מדינת ישראל ואת העם בתפקידים פוליטיים וציבוריים רבים ושונים במשך יותר מ-70 שנה. בארכיון נבון מצוי חומר עזר רב, שיוכל לאפשר לסגל בית הספר לייצר קירות השראה על כתליו, ולהמחיש את מורשתו של נבון במגוון אמצעים".

עוד כתב ארז נבון במכתבו לצורי:
"אני מבקש להודות לך על שבחרת להנציח את אבי, הנשיא יצחק נבון, בבית ספר יסודי חדש אשר יפתח בשנת הלימודים הבאה בקריית מוצקין. דומה כי אין הנצחה ראויה מזו לאדם אשר כל בכל חייו הציבוריים פעל ללא לאות לקידום ערכי חינוך ומורשת בקרב כל תרבויות ישראל.
" אבי, נשיאה החמישי של מדינת ישראל, שר חינוך, סגן ראש הממשלה ועוד כותרי תפקיד מכובדים רבים- החל את דרכו כמורה בירושלים, וכך גם הגדיר עצמו כשהיה נשאל למקצועו.
"בהיותו אוהב אדם באשר הוא אדם, ידע אבי כי החינוך יקבע את עתידו של האדם, ואת עתידה של האומה כולה: "אנו חיים בארץ חמדה, טובה ורחבה, אך לא נתברכנו בעושר, במחצבים ובנכסים. אוצר יקר אחד לנו והוא האדם…"
"כולי תקווה כי בית הספר יטמיע את השיח "הנבוני", שהינו רלוונטי היום מאי פעם; שיח העוסק בחברה בישראל, בצמצום הפערים בה; בעיצוב דמותה ואיכותה; שיח שבו הביטוי אור לגויים אינו מליצה, וחברת מופת אינה המלצה; שיח מקרב ולא מרחיק; שיח מכבד ולא משחית; שיח ברור, שאינו מיטשטש בצעצועי מילים; שיח הנותן במה לכל תרבות; שיח המעניק הזדמנות שווה לכל אדם".
צורי: "התרגשתי לקבל את מכתבו של ארז נבון. יצחק נבון היה מדור המייסדים של מדינתנו, נשיא אהוב ונערץ שפעל תמיד לקירוב לבבות. זכות היא לנו לקרוא מוסד חינוכי על שמו בעירנו".

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY