"איבגי נבחר לפי יכולת המשחק בלבד, לא נתערב בהחלטת השופטים"

כך מגיבים בהנהלת פסטיבל הסרטים בהתייחסות לרעש התקשורתי ולטענות שהועלו נגד ההחלטה להעניק למשה איבגי את פרס השחקן הטוב ביותר, בגלל שהחקירה נגדו בגין הטרדות מיניות שביצע לכאורה,  טרם הסתיימה.

עוד מסרו מהנהלת הפסטיבל כי : "חבר השופטים המקצועי בוחר את הזוכים על פי יכולות המשחק בלבד, כפי שבאו לידי ביטוי בהופעתם בסרט. הנהלות פסטיבלי סרטים בכל העולם אינן מתערבות בהחלטות המקצועיות והעצמאיות של צוותי השיפוט שלהן. ולכן אין מקום שהנהלת פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה תעמיד בספק את ההחלטה המקצועית של חבר השופטים במקרה זה.

בצאת החג (שני) נערך טקס הענקת הפרסים לפסטיבל הסרטים 2016, במסגרתו הוענק פרס השחקן הטוב ביותר במשותף לשחקנים משה איבקי ונורמן עיסא, על משחקם בסרט 'מלחמת 90 הדקות' בבימויו של  איל חלפון . עם היוודע דבר זכייתו של איבגי בפרס, שגם נכח והצטלם בטקס, עלו קולות מחאה רבים ברשתות החברתיות ובכלל על מתן הפרס לאיבגי בשעה שהחקירה בדבר הטרדות מיניות שביצע לכאורה טרם הסתיימה.

העיתונאית בתיה גלעדי כתבה כי :"צוות השיפוט מנתק בין האמנות של הבנאדם לבין אישיותו, וגם, כרגע הוא עדיין לא אשם – אלו תירוצים חלקיים של הנהלת פסטיבל הסרטים לביזיון הזה של הענקת פרס השחקן הטוב למשה איבגי. אני רק מזכירה שהפגנה נגד העסקתו התקיימה בחיפה מחוץ לתיאטרון. הנשים הנפגעות (למדקדקים בחידודי בתי משפט: המתלוננות) גם הן מאותה ברנז'ה ובזכייה הזו אתם מבהירים להן שאתם שמים עליהן פס, שהן אוויר. המסר שהעברתם הוא לכלל הנשים והוא לא תרבותי בכלל. אל תדברו איתי על מסרים חשובים שיש להעביר כל עוד אתם מוכנים להאדיר ולפאר אדם שברגע זה עדיין מתנהלת נגדו חקירה על עבירות מין. אל.

עדי צדקה כתבה כי :"והנה כך, תוך פחות משנה, כאילו נמחקו לאיבגי כל העוולות ונשכחו הנשים שהוטרדו על ידו, ושוב זה לגטימי לחלוטין לתת לו פרסים ולחלק לו עוד תשבוחות ובתוך 90 דקות הוא מנצח במלחמה. וזה עצוב לי במיוחד כי זה קורה בתעשייה שאני פחות או יותר חלק ממנה ובעיר שאני גרה בה. וזה כואב כפול שלוש כי אני יודעת איך זה מרגיש שגבר פוגע בך וממשיך הלאה כאילו כלום אבל מה שיותר גרוע זה שהעולם ממשיך הלאה כאילו כלום.

יצויין כי חבר השופטים כלל השנה את ערה לפיד מישראל, עורכת סרטים ששימשה כי"ור ההנהלה.   מרתה פיינס מבריטניה, במאית ואמנית. עו"ד אורנה לין מישראל, חברת ועדת ההיגוי של הפסטיבל לשעבר. תאופיק אבו ואיל מישראל, במאי ותסריטאי ותום שובל מישראל, במאי ותסריטאי.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY