"הבן שלי הוצא להורג ובית המשפט משחרר את הפושעים האלה"

שישה חודשי עבודות שירות נגזרו על גבי בן גלים מנכ"ל הקאנטרי קלאב בקרית מוצקין אשר במסגרת הסדר טיעון הורשע בהריגתו של איתי פרוים, שהתחשמל למוות בבריכת המקום. בראיון זועם וכואב אומר אביו של איתי, אריק: “אף אחד לא התנצל, ידעו שיש בעיה חשמלית בבריכה .זהו גזר דין מקל". בן גלים מסר גם הוא את תגובתו בה הוא מודה בפרטי המקרה אבל באותה נשימה גם מתחמק ממתן אחריות.

 

"המדינה נותנת יד לחאפרים לפושעים לעבריינים להינצל מחומרת הדין על ידי שינוי סעיפים בכתב האישום ורק כדי לסיים תיקים ונהלים . שום מסר לא מועבר ושום הרתעה לא מועברת לעבריינים פוטנציאליים . הקורבן האמיתי שהוא הבן שלי ישכב לנצח מתחת לאבן בתל רגב כשאנשים שגרמו למותו ימשיכו לנהל את חייהם כאילו מאומה לא קרה". כך אומר בכאב  ובכעס אריק פרוים, אביו של איתי ז"ל שהתחשמל למוות באוגוסט 2010 בבריכה של קאנטרי גלי גיל בקרית מוצקין והוא רק בן 5.

ביום שני האחרון ניתן גזר הדין במקרה כשבית המשפט השלום בקריות גזר חצי שנת עבודת שירות על הקבלן גבי בן גלים, בעליו של הקאנטרי. בנוסף נגזרו עליו ארבעה חודשי מאסר על תנאי, קנס של 40 אלף שקלים ופיצוי למשפחה בסך 50 אלף שקלים. מנהל התפעול של המקום ליאון בן ארוש ואיש האחזקה מיכאל וולף ציבולה, שבמסגרת תפקידו היה מבצע עבודות חשמל – למרות שלא החזיק בתעודת חשמלאי נידונו למאסר על תנאי ולשעות שירות למען הציבור

"השניים האחרים אפילו לא קיבלו קנס כספי,  זה מתסכל אותי ברמה של כאב פיזי", אומר פרוים, “ אני לא ישן מאז גזר הדין ולו לילה אחד , אני מותש ממחשבות ומעוגמת הנפש והתסכול שנגרמו לי ולמשפחתי וגם לאיתי ז"ל כתוצאה מגזר דין מקל ולא מידתי לחומרת העבירה".

IMG-20170426-WA0003

-יצא לך לדבר עם אחד מהם?

" אף אחד לא פנה אלי מאז,  מבחינתם התיק נגמר ואף אחד לא ביקש ממני סליחה עד עצם היום הזה – גם לא דרך התקשורת . אני מרגיש כאילו נולד לי ילד ונעלם לי ילד והעולם ממשיך להתנהל כרגיל . אנשים במדינה הפכו להיות אדישים למקרי מוות ולכן יש גם זילות בחיי אדם".

איתי נהרג בקנטרי, לאחר שנכנס לבריכת הפעוטות וספג מכת חשמל  חזקה, כשכל ניסיונות ההחייאה לא צלחו.  הוא נאבק על חייו מספר ימים בבית החולים ולאחר מספר ימים נקבע מותו. כפי שנכתב בכתב האישום איתי ז"ל התחשמל לאחר שעמד מתחת לעמוד בצורת פטרייה, שממנו ניגרו מפלי מים. ההתחשמלות אירעה לאחר שרגליו נגעו במכסה המתכת שמתחתיו הונחה המשאבה. כנגד בן גלים, בן ארוש וולף הוגש  כתב אישום בגין מוות ברשלנות.

בכתב האישום נטען כי "מתקן השאיבה בבריכה חובר בצורה רשלנית לעמוד תאורה ללא הארקה מתאימה, ובעקבות זאת נגרמו פעם אחר פעם תקלות וקצרים במערכת החשמל – אולם גם התקלות הללו לא עוררו חשד כי המערכת אינה תקינה".

השופט יוסי טורס הודה שסדר הטיעון מקל משמעותית עם הנאשם המרכזי הוא בן גלים אבל גם ביקר אותו באומרו כי בן גלים הודה במיוחס לו אבל לא באמת הודה שהוא אחראי לאירועים. עם זאת החליט השופט לכבד את ההסדר, מאחר ולא חרג באופן קיצוני מרף הענישה הנדרש, וכן בשל מצבו הרפואי של בן גלים , גילו ותרומתו לחברה.

פרוים שצעק את כאבו גם בבית המשפט אומר היום ל'חיפה טיימס': " אני אומר שזו הוצאה להורג כי גם השופט בהקראת גזר הדין כתב שחור על גבי לבן שחיבור המשאבה נעשה לא לפי הספק חשמלי שאנשי הקאנטרי לא נקטו במיגונים המתאימים. כל המקום היה מחושמל במצב של קצר. גם ביום האסון היה קצר ובמקום לסגור את המקום ולטפל נקודתית בבעיה על ידי בעל מקצוע , העדיפו לנתק את ההארקה תוך נטילת סיכון של כל המתרחצים במקום . לא היה מצב שמישהו ינצל.

"הבן שלי עלה על השולחן מתחת לפטרייה  ובגוף הקטן שלו הוא למעשה ספג את כל מכת החשמל . חשוב לציין שהחשמלאי של הקאנטרי לא היה חשמלאי  מוסמך. שלושת הנאשמים ידעו שיש בעיה חשמלית וחרף זאת המשיכו להפעיל את המקום תוך סיכון חיי אדם והשאלה שלי איך בית משפט כותב דברים האלה ומשחרר פושעים לחופשי ? בעיני זהם לא פחות מרוצחים שלושתם כאחד ".

מה עבר לך בראש כששמעת את גזר הדין?

"אני חושב שאיבדתי אמון לגמרי בפרקליטות  ובמערכת בתי המשפט שבעיני כשלו במשימה בצורה פושעת לא פחות מהמורשעים עצמם. גזר הדין ניתן לאחר עסקת טיעון בין הפרקליטות לנתבעים בידיעתי אך לא בהסכמתי , לא הייתה לי ברירה כי ממילא בית המשפט היה נוהג כפי שנהג. אף אחד לא מסביר כלום, חאפרים, הכל טיוח אחד גדול. כמו שהם עשו קומבינה על החיים של הבן שלי כך הך עשו קומבינה כדי לחמוק מעונש , קומבינה בחסות המדינה ."אני כבר לא מאמין באף אחד , כולם מקושרים יד רוחצת יד. אין אנשים ישרים במדינה הזו. שופטים הם גם בני אדם ומכירים אנשי עסקים שמכירים עורכי דין שמכירים מושכים בחוטים, אחד עוזר לשני".

כשבע שנים עברו מהמקרה ופרוים עדיין כואב כמו בהתחלה: "אני חי את המקרה על בסיס יומי, יש לי פוסט טראומה מדי פעם חוזרות לי תמונות  אבל מאז גזר הדין אני ממש מרגיש פיזית את הכאב , לא ישן, מתעורר הרבה המוח שלי טרוד במחשבות. כואב לי שאולי לא נלחמתי מספיק חזק כדי שהצדק יצא לאור כי לא היה לי את הכוח הנפשי להתמודד יותר מידי".  

גבי בן גלים מסר בתגובה:”אני מקבל את גזר הדין בהכנעה מתוך הכרה באחריותי לאירוע האסון שקרה בקנטרי לילד איתי ז"ל כמי שהיה והינו הבעלים של הקנטרי גלי גיל. אולם אחריותי לאירוע הייתה מינימלית וכי האשם העיקרי הוא מתקין המתקן. מדובר באירוע טרגי ומצער אשר מדיר שינה מעיני כבר יותר משש שנים בחלומות הביעותים של אני מתעורר בכאב עמוק על מותו של הילד איתי פרוים ז"ל. אני שואל את עצמי שוב ושוב האם הייתי יכול לעשות דבר מה על מנת למנוע את אשר קרה והתשובה לצערי הינה לא.

"על פי קביעת המומחים (מהנדס חשמל מטעם המשטרה ומטעמי) האסון קרה בגלל רשלנות רבתי של חברת "רם טכניק" שמתמחה באטרקציות מים ותכננה סיפקה והתקינה משאבה טבולה בבריכת הפעוטות שהיא בעלת 380 וולט ואסורה על פי חוק החשמל. בעת קרות האסון היה לקאנטרי רישיון עסק. אינני מתקין משאבות וזה לא מקצועי, סמכתי על חברת "רם טכניק". איני מבין את פשר התנהגות הפרקליטות אשר למרות המסמכים וההוכחות לא העמידה את החברה לדין. הגעתי להסדר טיעון והודיתי בגרימת מוות ברשלנות למרות שכל מי שמכיר אותי יודע שהמילה רשלנות ושמי לא יכולים לדור יחד".

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY