אם יש לכם רעיון להמצאה שהייתם רוצים להפוך למוצר רווחי הרשום כפטנט, הרי שעומדת בפניכם דרך מאתגרת ומרתקת המצריכה השקעה, התמדה וסבלנות. באמצעות חברה המתמחה בפיתוח מוצרים ורישום פטנטים תוכלו להפוך את החזון למציאות בדרך יעילה וחסכונית.

כמה מילים על התחום

הן תחום פיתוח המוצר, והן תחום רישום הפטנטים, מהווים עולמות בפני עצמם המורכבים משורה ארוכה של היבטים טכניים, בירוקרטים וחוקיים. בין היתר, הדרך לרישום ההמצאה כפטנט כוללת תכנן קונספט ראשוני, חיפוש פטנטים דומים, עיצוב מוצר, בניית אב טיפוס, איתור מימון ושותפויות במידת הצורך, הגשת בקשה לפטנט, המתנה לבחינתה ואישורה, ועוד. לשם כך יש צורך בידע טכני ומעשי נרחב בכל אחד מהשלבים, וביכולות מוכחות המצויות באמתחתן של חברות המתמחות בתחום. יש להבין כי בחירה בחברה רצינית ומנוסה יכולה לעשות את כל ההבדל מבחינת ההשקעה הכספית הנדרשת, זמן הפיתוח, אישור הרישום וכמובן הצלחת המוצר עצמו עם ההגעה לייצור המוני. לפניכם מספר המלצות לבחירת חברה שכזו.

אין תחליף לניסיון

כמו בענפים מורכבים אחרים, גם בתחום פיתוח המוצרים ורישום הפטנטים אין תחליף לניסיון רב שנים, שבמהלכו נצבר ידע מעמיק ונבנים קשרים הדוקים עם בעלי מקצוע. על כן, עליכם לברר כמה שנים פועלת החברה בתחום, האם יש מאחוריה מוצרים ופטנטים שזכו להצלחה מקומית ובינלאומית, ושימו לב להיקף הניסיון בהמצאות פשוטות ומורכבות במגוון ענפים, כולל תחום המצאתכם. ולא פחות חשוב: בררו האם ביכולתה של החברה לספק מענה הן לשלבי הפיתוח והן לתהליך רישום הפטנט, השזורים ומשפיעים זה על זה, מאחר שקיים יתרון גדול לביצוע התהליכים תחת קורת גג אחת.

ליווי מקיף מאלף ועד תו

חשוב לבדוק שבחברה פועל צוות מגוון בעל ידע מקיף בקידום המצאות, עוד משלב הרעיון ועד לרישום כפטנט, כולל בניית אב טיפוס. לעיתים קרובות בתהליכים אלו נדרש שילוב בין תחומים טכניים מורכבים ומגוונים, כך שצוות רב מקצועי ומנוסה מעניק לכם יתרון משמעותי. שימו לב להתמחותה של החברה מהפן הטכני כגון בפלסטיקה ומתכת, מכשור ובקרה, חשמל ואלקטרוניקה, וכן למחלקותיה השונות, לקשריה עם בעלי מקצוע המסייעים בקידום ההמצאה, ולשילוב של כל אלו מבחינת טיב העבודה והחיסכון בהוצאות הפרויקט. עוד חשוב לזכור שחברה המספקת ליווי מקיף יכולה לסייע לכם לא רק מהפן הטכני, אלא גם בתחום עריכת הפטנטים, השיווק והתוכנית העסקית, ובאיתור של משקיעים פוטנציאלים.

היבטים נוספים שחשוב לבדוק

מלבד האמור לעיל, ישנם עוד מספר פרמטרים חשובים בבחירת חברה שתקדם את המצאתכם. העיקריים שבהם הינם:

  • סודיות – מטבע הדברים, החברה חייבת לחתום מולכם על הסכם סודיות ולעמוד בתנאיו.
  • תכנון קונספט – בדקו שבחברה ניתנת עזרה ראשונית בהגדרת ואפיון ההמצאה באמצעות תכנון קונספט עקרוני המלווה בשרטוטים.
  • ציוד מתקדם – ודאו שמצויים ברשות החברה ציוד ומתקנים מתקדמים, לרבות מעבדת אלקטרוניקה ובית מלאכה, שבאמצעותם ניתן לבנות דגמים ואבות טיפוס איכותיים.
  • הצעת המחיר – קראו היטב את הצעת המחיר שלרוב מסופקת לאחר הפגישה הראשונה והבינו בדיוק איזה ליווי ופתרונות את מקבלים. חברה רצינית ומנוסה תאפשר לכם לבחור בדרך העבודה הנוחה לכם ובהתאם למסגרת התקציב העומדת לרשותכם.

לפרטים נוספים פנו אל אבטיפוס פטנטים והמצאות בע"מ בטלפון 03-9711011.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY