ניצול שואה  מחיפה זכאי ל 64,000  אירו ותשלומים קבועים מגרמניה בעקבות תהליך מיצוי זכויות במרכז רב השירותים לניצולי שואה של עמותת שילה ו"נקודת זכות"

ל.ו, ניצול שואה תושב חיפה, התבשר באחרונה כי הוא צפוי לקבל סכום חד פעמי של  64,000 אירו ורנטה קבועה מגרמניה. זה היה שיאו של  תהליך מימוש זכויות שהחל שלושה חודשים קודם ב"נקודת זכות"- מיצוי זכויות בקהילה, הפועלת במרכז רב שירותים לניצולי שואה שמפעילה עמותת שילה בשיתוף עירית חיפה ועמותת אביב לניצולי שואה. המרכז מטפל בלמעלה מאלף פניות של ניצולי שואה מידי שנה, ומסייע להם במימוש זכויות שונות המגיעות להם. עד כה סייע המרכז לניצולי שואה לקבל כספים המגיעים להם בהיקף של מיליוני  שקלים.

עמותת אביב לניצולי השואה מפעילה את פרויקט "נקודות זכות" בכל רחבי הארץ בשיתוף אשל-ג'וינט ישראל. "נקודת הזכות" בחיפה הוקמה בשיתוף עמותת שילה ועיריית חיפה. במסגרת פעילות נקודת זכות חיפה ניתן לניצולי שואה ייעוץ אישי וסיוע מקצועי במיצוי זכויות על ידי  עו"ד טלי קימלמן, המתמחה בזכויות לניצולי שואה אשר מלווה את ניצולי השואה לאורך כל התהליך עד לסיום מימוש הזכויות המגיעות להם וללא כל תשלום.

עו"ד טלי קימלמן, יועצת זכויות בעמותת אביב לניצולי השואה:

"ל.ו, ניצול שואה מחיפה, הגיע לפגישה בנקודת הזכות בשילה על מנת לעשות בירור כללי לגבי זכויותיו כניצול שואה.  מהסיפור שלו עלה כי הוא שהה בזמן המלחמה בטרנסניסטריה אשר הוכרה כגטו ע"י הגרמנים, ועבד שם ללא כפייה, לכן סייעתי לו בהגשת בקשה לממשלת גרמניה לקבלת רנטה סוציאלית על עבודה בגטו ללא כפייה. לשמחתנו, התבשרנו זמן קצר אחרי הגשת הבקשה כי אושרה לו הרנטה הסוציאלית ובנוסף, שולם לו סכום רטרואקטיבי בסך 64 אלף אירו, עבור השנים שבהן לא קיבל זכויותיו. מקרה זה הוא מקרה נוסף שבו אנו מעניקים יעוץ וטיפול אינדיווידואלי ופועלים בכל מקרה לגופו"

דניאלה אלרון, מנכ"לית עמותת שילה:

"ניצולי שואה רבים אינם מודעים למלוא זכויותיהם והולכים לאיבוד בסבך הבירוקרטיה. ההגדרות והזכויות עברו שינויים רבים לאחרונה. אני קוראת לתושבי חיפה לפנות למרכז רב שירותים שמפעילה שילה בשיתוף עירית חיפה כדי לבדוק את זכאותם. כל סיוע חשוב כדי שיוכלו להזדקן בכבוד. בנוסף, עוסק המרכז בפעילות פנאי, תרבות וחברה לניצולי שואה – וגם לפעילות זו ניתן להצטרף.

סיפורו של ל' מרגש ומעביר מסר כי לעולם לא מאוחר ויחד עם זאת ככל שניצולי השואה יקדימו לבדוק את זכויותיהם, אולי יזכו בסכומים שמגיעים להם מוסרית ויהוו עזרה כלכלית בחיי היום – יום"

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY