אמן הגרפיטי הבינלאומי, 'סיק בוי' לא נכנע ללחצים לחרם על ישראל והחליט להשתתף בפסטיבל אמנות גרפיטי בחיפה "למרות העניין הרגיש העדפתי לראות את הדברים בעיני" הוא אומר בראיון עמו. לרגל הפסטיבל התאחדו אמני גרפיטי מהעולם מישראל וקולקטיב האמנים 'ברוקן פינגרס' מחיפה "המטרה היא להביא את קולה של האמנות האלטרנטיבית לעיר"

לראשונה בישראל התקיים בחיפה פסטיבל בינלאומי לאמנות רחוב שהצליח להביא לחיפה שורה של אמני גרפיטי בולטים מהעולם בניהם 'סיק בוי' אמן מוביל שהבליח מתוך סצינת הגרפיטי של בריסטול ועבודותיו מלאות ההומור מיקמו אותו כאחד מאמני הסטריט-ארט החשובים של בריטניה. מראשונים שעשו שימוש בלוגו כטאג, ה"מקדש" האדום צהוב שלו מוטבע על קירות ברחבי העולם.

את הרוח הפראית שלו היה ניתן גם לחוש בחיפה כאשר צייר את הציור שלו "זוהי סוג של קומיקס מופשט" הוא מספר לי באתנחתא קלה שתפסתי במהלך הצביעה "התחלתי לעשות גרפיטי לפני יותר מעשרים שנה עוד כשהייתי בבית הספר" הוא מספר.

הסגנון של סיק בוי הוא קומיקס מופשט הוא יוצר מיצגים תלת ממדיים עם הדמויות שהוא פיתח במהלך השנים. לאחר מספר תערוכות סולו שהציג בשנים האחרונות באירופה ובארצות הברית, סיקבוי זכה גם להכרה בינלאומית. בשנה שעברה מיצג שהוא יצא הוצג מחוץ לטייט מודרן. זוהי הפעם הראשונה שלו בחיפה ובישראל בכלל ועושה רושם שהוא מתרשם "זוהי עיר מעניינת שיש בה שילוב של ארכיטקטורה ודתות שונות ששוכנות במקום אחד". לשאלתי האם האיום בחרם על ישראל הרתיע גם אותו (הוא חבר של בנקסי אמן הגרפיטי המפורסם בעולם שצייר על חומת ההפרדה) הוא עונה שלמרות הסיטואציה הבעייתית והמצב המורכב "רציתי לראות זאת בעצמי ולראות את הדברים בעיני.לפגוש את האנשים כך לגבש תפיסה שלמה"

במסגרת הפסטיבל, 9 אמני גרפיטי מובילים מהארץ ומחו״ל יגיעו לעיר, ויציירו במשך כשבוע סדרה של ציורי קיר ענקיים על קירות מבנים פרטיים ותעשייתיים של רחובות העיר התחתית.לצד עבודות האמנות המרהיבות במרחב הציבורי, תיפתח  בגלריה ״שער 3״ התערוכה הקבוצתית The Other Walls, שתכלול עבודות של אמנים עכשוויים מהארץ ומחו״ל. האמנים, בני דורות שונים ומתחומים שונים, יציגו עבודות המשלבות בין אמנות "גבוהה" ו"נמוכה" ויצירות העוסקות בתרבות פופולארית. בתערוכה ישתתפו בין השאר, אמנים מהדור שעיצב את אסתטיקת הפופ בישראל, כמו גרי גולדשטיין, דוד טרטקובר ודוד אור נר, לצד אמנים מהדור החדש כמו Know Hope, Elna, Broken Fingaz, Klone ורבים אחרים.

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY