זו הפעם הראשונה בישראל שרשות מקומית יוצאת נגד משרד ממשלתי: העירייה תובעת את המשרד בשל הריחות הרעים המציפים את צפון העיר ובקרוב תוגש עתירה מנהלית תקדימי "אם הנושא לא יטופל תינקט פעולה משפטית", הודיע ראש העיר חיים צורי

עיריית קריית מוצקין תגיש בתוך פרק זמן קצר עתירה מנהלית תקדימית נגד המשרד להגנת הסביבה, מפעל קומפוסט 2000 וגורמים נוספים בשל מטרדי הריח המתמשכים בצפון העיר. היום (רביעי) נפגש ראש העיר חיים צורי עם עו"ד חיים פרוכטר שמטפל בתביעה, היועץ המשפטי של העירייה עו"ד בן ציון מלכה, סגן ראש העיר יוסי מרקוביץ' ונציג התושבים בשכונת נווה גנים, אבי ברמן. עו"ד פרוכטר וצוות משרדו עדכנו כי הם נמצאים בעיצומה של הכנת התביעה אשר תוגש בקרוב.

לדברי עו"ד פרוכטר, על מנת שהתביעה תהיה יעילה צוות משרדו עוסק בריכוז חומרים ונתונים נוספים שיהוו בסיס משפטי איתן לתביעה. ביום שני השבוע התקיימה ישיבת דירקטוריון של מפעל קומפוסט 2000 ובמהלכה הציע צורי לסגור את המפעל בגלל מטרדי הריח המתמשכים.

יצויין כי ביום חמישי האחרון נפגשו אנשי צוות "סביבתית" עם צורי, דורית זיס, מנהלת מחוז צפון במשרד להגנת הסביבה ונציגי שכונת נווה גנים. צורי הודיע על כוונתו להגיש את העתירה כבר בפגישה זו. בימים הקרובים תוצב תחנת ניטור אוויר זמנית בשכונת נווה גנים ובעוד כמה שבועות תוצב תחנת ניטור קבועה מעל בית הספר בגין בשכונה.

בחודש דצמבר קיים צורי דיון מיוחד עם אנשי המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים חיפה בנושא מפגעי הריח בצפון מוצקין, וזאת בעקבות סקר ריחות שערכה חברת "גלית לאיכות הסביבה" בהזמנת עיריית קריית מוצקין על מנת לאפיין את הריח ומקורותיו. על פי הבדיקות, העריך הצוות כי מפעל קומפוסט 2000 במטה אשר וכן רפת קיבוץ כפר מסריק הם שגרמו למטרדי הריח.  במהלך אותו דיון דרש צורי מאנשי המשרד לבצע פעולות אכיפה באזורים שאותם ציין הצוות, ואף איים כי ינקוט פעולה משפטית נגד המשרד להגנת הסביבה ונגד הגורמים המזהמים אם הנושא לא יטופל.

4 COMMENTS

LEAVE A REPLY