מבל כרטשנר היא אושיית האופנה העולה המסקרנת ביותר בתקופה האחרונה,  עם אתר אופנה בבעלותה בו מציגים מיטב המעצבים הישראליים, פינה חדשה ברדיו, וכמויות של סטייל ייחודי, היא כובשת בשנה האחרונה את תעשיית האופנה המקומית.  ובקרוב תשיק מיזם חדש  שמטרתו לגייס כסף עבור חיילים הלומי קרב.

מבל אביב כרטשנר הרפז, בת 28 היא פסיכולוגית  חברתית  מתל אביב שהקימה לפני שנתיים יחד עם שני שותפיה את אתר האופנה Mabelle-k  אתר שמאגד כיום למעלה מ-30 מעצבים ישראליים בולטים " האתר mabellek.com נוסד בשנת 2016 ביחד עם בעלי וחבר קרוב נוסף, מתוך הרצון ליצור חווית אפנה שונה וייחודית ממה שקיים היום בעולם האי-קומרס."  מספרת מבל.  

"הבנו כי שוק האופנה הישראלי מנוהל בעיקר על ידי חברות ענק המציגות אופנה בכמויות תעשייתיות במטרה למקסם רווחים על חשבון איכות הפריטים ותחושת הייחודיות של הצרכן(bitch stole my look). כצרכני אופנה אונליין אנחנו רוצים לקנות אופנה ישראלית ברשת, אבל לא רוצים להראות כמו כולם, לא בא לנו להיראות כאילו יצאנו מאותו פס ייצור ובעיקר לא בא לנו להתפשר על איכות הפריטים על חשבון גבם של המעצבים והיוצרים."

האתר ומי שאחראית עליו אומנם מוכרים בזכות הסטייל, רק בתקופה האחרונה אחרי פרסומים רבים ברשתות, באתרי האופנה המקומיים וברשת, אך מבל שהיגרה לתל אביב מפתח תקווה,  תמיד ידעה שהיא כנראה תהיה אייקון אופנה וגם בתור ילדה היא תמכה באופנה ישראלית " מאז שאני זוכרת את עצמי, אופנה וסטייל היו חלק ממני אני זוכרת שתמיד רציתי להתלבש מיוחד ושונה מכל השאר בתור ילדה אני זוכרת שאמא שלי הייתה לוקחת אותי לתל אביב, שם היינו מסתובבות בכל החנויות ומחפשות את הפריטים הכי ייחודיים ומגניבים. אני זוכרת כמה הייתי גאה לקנות   פריטים של מעצבי אופנה ישראלים ולהציג בגאווה אומנות ויצירה ישראלית. זאת גם הסיבה  שהחלטנו להקים אתר על טהרת היצירה הישראלית והתחלנו ליצור שיתופי פעולה עם מעצבים ישראלים ולהציג אופנה ייחודית, ישראלית, בועטת ולא מתנצלת בדיוק כמו שאנחנו"

לאחר שנתיים של עבודה קשה ועשייה, האתר מציג מעל 30 מעצבים ישראלים  וביניהם מעצבים בולטים בתעשייה המקומית. שמות לדוגמת קארין זלאיט, פיוקונרו, סלון-ברלין, טי-בון, NS Collection לצד מעצבים צעירים ומוכשרים בתחילת דרכם כמו מיני, מירזה, וולפי,      pink is for boys ועוד.  האתר מכיל למעלה מ-1000 פריטי אופנה שונים בעלי מאפיין אחד מובהק, יצירה ישראלית בועטת במיוחד.

לצד האתר אותו היא מתחזקת באופן יומי עם צוות העובדים של האתר, היא מגישה פינת אופנה  דו שבועית ברדיו חיפה,  שם היא  חושפת טרנדים בינלאומיים ושופכת את דעתה על עולם האופנה הישראלי, הפינה אגב, החלה את דרכה כראיון קצר שערך השדרן דניאל עציוני עם מבל, והצלחת הריאיון הביאה צוות התכנית להתאים לה משבצת חדשה בתכנית שתעסוק באופנה. "אני מאוד שמחה על הפינה החדשה בתכנית "בא בסטייל" האפשרות לדבר על טרנדים בולטים בעולם, על האופן שבו זה  רלוונטי גם לאופנה הישראלית וכמובן לקדם את המעצבים הישראלים ואת האופנה הישראלית שהיא מובהקת וטובה"  היא מספרת.

"על אף שיש משהו טריקי בפינת אופנה ברדיו.  אופנה מערבת הרבה היבטים של ויזואליות, והאפשרות להעביר אופנה ברדיו, תכנים רעיונות וטרנדים צריכה להיעשות דרך ממד אחר,   האפשרות ליצוק את ההיבט הסיבתי, ההיסטורי של האופנה, מאיפה הגיעו הטרנדים וההשפעות ומדוע הם בכלל כאן, מרגשת במיוחד עבורי. והאפשרות להעניק נפח סיפורי שמסביר את מה שמעבר לאופנות, אם בטלוויזיה היינו רואים תמונה של סלבריטאית לובשת את הטרנד, אז היה מאוד ברור על מה מדובר. כאן יש מקום להביא  מעט עומק, אם הטרנד הבולט הוא  שנות ה-70 אז מאיפה זה מגיע, ואיך הרעיון של חופש, שוויון ואהבה שהוביל את הסבנטיז, מוביל אותנו גם היום באינטרפרטציה מודרנית. כל אלו לצד  מה נכון ללבוש ואיך נכון ללבוש את זה.

בקרוב תשיק מבל שיתוף פעולה עם עמותת "לוחמים לחיים" עמותה אותה מוביל החייל הלום הקרב עידו גל רזון ועוסקת בסיוע משפטי והעלאת המודעות לפוסט טראומה. במסגרת שיתוף הפעולה  יוקדש שבוע שלם  אליו גויסו עשרות מעצבי אופנה ומותגי אופנה ישראליים ובמהלכו ייתרמו הכנסות מהמכירות לעמותת "לוחמים לחיים" ויועברו ישירות לחיילים הלומי קרב לסיוע להם ולבני משפחותיהם.  

והתכניות לעתיד?
אני שואפת לייצא את היצירה הישראלית המדהימה גם לקהל בחו"ל, ולהראות שניתן לעשות אופנה שמכבדת ומקדשת יצירה ואת העומדים מאחורי תוך שהיא לא מתפשרת על איכות וייחודיות.

4 COMMENTS

LEAVE A REPLY